Forum > Färdiga produktioner

Uriah feat. Hogge - TheWrath

<< < (7/16) > >>

hogge:
Grymt skön låt.. Nostalgi..
En jäkla bra produktion detta på alla sätt.. Kanske är sången lite svagt mixad?
 :lol:

Hmm.. Jag hittar ingen version med sång tyvärr. Hade varit kul att höra. Jag läser texten samtidigt som jag lyssnar, men blir inte klok på't.. Får det inte att stämma alls...
 :huh:

bjurte:
Om man 'klickar' på den blåe lilla rutan i första posten,så kommer man till  en ny sida och  där får man klicka på den Gröna pilen...
Så får man höra första versen + Ref,med sång :wacko:..(nåja,försök till sång) :lol:

bjurte:
And Special guest from AT&T is Crystal,som med sin myndiga stämma får agera 'Boss'
Nu börjar vi äntligen komma till slutfasen.
Fick ett PM. från Herr Hogge med en färdiglagd sång-fil,och fii fn.. vad den Snubben  kan sjunga... Precis den rösten som den här låten behöver.
Nu vill jag bara ha tips/synpunkter på mixen,vad som är bra och vad som skall ändras innan den slängs över på färdiga!!

Harmonica mike:
Hej hopp rockers.

Ja denna lyssnade jag på för flera veckor sedan,tyckte att det lät bra då - nu låter det ännu bättre  :)
Hogges brutalt slitna pipa sitter som en smäck här,mycke snyggt.Bra inmixat också,i vanliga fall är jag allergisk mot "delayanderi" - i denna låt sitter det kanon.
Hittar inget som direkt stör i mixen,möjligen ligger basen(har du lirat 2 stycken?)och nöter väldigt lågt i registret ibland - det uppstår en pseudo effekt i mina lurar/monitorer.Kolla de lägsta frekvenserna/partierna på basen i låten.Baskaggen låter fett och bra så det är basen som krigar med mina öron..I övrigt så tycker jag att mix/lir sitter som en sportmössa och det rockar fett detta!

Snyggt collab som du kan se som klart Uriah med Hogges hjälp,det blev GRYMT!!

Mike

hogge:
Hej & tack..
Kul projekt detta som passade mig både i tid och stil.. Lättare än såhär blir det inte.. Dels var texten färdigt och sen är det ju inte heller mycket text att sjunga, så det här var ett 20 minutersjobb..
 :D
Men låten är ju skitbra så det var skoj.. Vad gillar jag då den slutliga mixen? Jo allt verkar jättebra förutom den väl tilltagna delayen kan jag tycka..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion