Forum > Färdiga produktioner

Gurano, H mike, Marruschkka - Let it go

<< < (14/15) > >>

cykeln:
Nej, nej, nej ..
Rensa från diverse gitarrer och små bröt
Det låter som om alla tester och prov (skulle man kunna göra så här?) ligger kvar
Förstärk kärnan i låten (kommer fram strax före mitten)
så kan det bli bra

Gurano:

--- Citat från: Emulator skrivet 30.01.2010, 00:20:27 ---Ja, intensiv sång har det sagts :D
Ansatsen är klart god. Ljudlandskapet låter stort och kan bli mäktigt, med många melodier och slingor som samspelar.
Dock tycker jag det grötar ihop sig för mycket. Det blir jobbigt att lyssna, och dessutom så är inte allt helt tajt heller. (Du vet hur jag är med sånt :D )
Jag tror att du måste skapa egna frekvensområden för de olika ingående komponenterna. Jobba med eq och pan, så kanske det klarnar.

--- Slut citat ---
Jo Jag vet hur du är med sådant - men vi har helt enkelt olika toleransnivåer :)

--- Citat från: freddy skrivet 30.01.2010, 00:34:32 ---Nej, det är grötigt. Hör du inte det så kan du lägga inspelningsprylarna på hyllan mannen. ;) 

--- Slut citat ---
Hmmm en mycket klumpig och märklig von oben-kommentar som ej är värd att replikera, tyvärr

--- Citat från: cykeln skrivet 30.01.2010, 01:54:14 ---Nej, nej, nej ..
Rensa från diverse gitarrer och små bröt
Det låter som om alla tester och prov (skulle man kunna göra så här?) ligger kvar
Förstärk kärnan i låten (kommer fram strax före mitten)
så kan det bli bra

--- Slut citat ---
inga tester i det här! - det är så här jag vill att det ska låta - men min musik kan inte passa alla öron. Tack för lyssning

Gurano

Marruschkka:
All reklam är god reklam..? :huh: :D

/Marre

cykeln:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.01.2010, 13:24:32 ---inga tester i det här! - det är så här jag vill att det ska låta - men min musik kan inte passa alla öron. Tack för lyssning

Gurano

--- Slut citat ---
jahapp då vet jag det

Harmonica mike:
Tjoho mina vänner

Ja men visst blev detta bra,Maria sjunger fin fint här.Lite stökigt mixmässigt men inte behöver man gå lika långt som freddy då man sågar mixen.
Jag hör också lite rörigt/grötigt men vad gör det,spelkänslan skiner igenom och det räcker för mig.Alstret är knappast tänkt för Madison Square G utan ett roligt collab här på KR som blev riktigt lyckat.

Nu drar jag ned den här,och ber samtidigt om  ursäkt för att jag inte har kommenterat och lyssnat tidigare - men bättre sent än aldrig  :)

Betyg då: Klart - och godkänt!

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion