Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - Writing on the wall
Eddi:
Bra med ett nytt colab. Men jag tycker att det låter lite slamrigt på nåt vis. Ska det vara så? Du sa att jag hade för mycket reverb på min hm.. hur mycket har du (ni) då?
Fast låten är bra så missförstå mig rätt.
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 04.11.2009, 21:29:05 ---Bra med ett nytt colab. Men jag tycker att det låter lite slamrigt på nåt vis. Ska det vara så? Du sa att jag hade för mycket reverb på min hm.. hur mycket har du (ni) då?
Fast låten är bra så missförstå mig rätt.
--- Slut citat ---
Mixen kanske blev lite slamrig....? Tanken var väl att det ska vara ganska rent, men lite slammer kanske passar i en så´n här låt.....?
CPG var på POD:en och skruvade så fort jag vände ryggen till! :wacko: :)
Jag har faktiskt inte speciellt mycket reverb på sången, men den är ju dubbad (till engelska :)), så det är kanske den effekten som låter lite reverbaktig..? :unsure:
Intressanta synpunkter - får kolla över mixen och sången! Tack för lyssning och tips!
/Asti
MaxB:
Bra vore det att bygga upp något inför svängen 76 sekunder in i låten "I never noticed that the lights had changed", endera något som pumpar upp allt till en pompös refräng, eller... kanske rent av telefon/megafon-röst på den delen av texten.
Skönt att se att ni samarbetar och bra att vi får ta del av samarbetet!
Jag gillar soundet! Låten skulle egentligen också kunna gå liite snabbare men men...
Eddi:
Återigen skön låt.....
Jag tänkte på det tidigare upplevda slamret - vad det kan bestå i, och har efter ytterligare lyssning kunnat konstatera att det består nästan uteslutande av sångljudet som jag upplever är för mycket på... Har du någon pluggin där av något slag? Din vanligen sköna röst breakar liksom kan inte förklara det bättre. Skulle vilja ha en mjukare framtoning på voicen så tror jag resten löser sig - men vad vet jag - skön låt i alla fall om jag nu inte sagt det förut - jo det hade jag visst!
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.11.2009, 23:53:12 ---Bra vore det att bygga upp något inför svängen 76 sekunder in i låten "I never noticed that the lights had changed", endera något som pumpar upp allt till en pompös refräng, eller... kanske rent av telefon/megafon-röst på den delen av texten.
Skönt att se att ni samarbetar och bra att vi får ta del av samarbetet!
Jag gillar soundet! Låten skulle egentligen också kunna gå liite snabbare men men...
--- Slut citat ---
Ja, jag funderade lite på det också - att förstärka "refrängen" med t.ex stråkar, eller köra en extratakt i slutet av versen för att liksom "ta sats" inför refrängen!
Ska se om jag kan hitta en bra lösning på det.
Telefon/megafon-röst är jag mer tveksam till.
Tempot gjorde jag medvetet släpigt - jag vill nog ha kvar det så!
Kul att du gillar soundet och tack för konstruktiva kommentarer!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida