Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - Writing on the wall
asti:
CPG hörde av sig till mig och ville göra ett colab och eftersom vi upptäckte att vi hade väldigt mycket gemensamt spelade vi in detta tillsammans. :)
Det blev något som ska föreställa tre minuter 60-talspop med mycket Beatlesinfluenser. (Känns det igen? :rolleyes:) Eftersom jag bara sjunger på skånska så får CPG sköta sången,
men jag har hjälpt till i kören! Texten har CPG gjort och det är väl inget jag gillar speciellt, men vad kan man begära av en 26-årig kille....? :rolleyes:
Ska försöka övertala honom att göra en lugnare, mer akustisk låt med sång på skånska om vi gör något mer colab framöver! :)
Låttitel: Writing on the wall
Artist: Asti & CPG
Text & musik: CPG
Sång: CPG & Asti (kör)
Låtlängd: 3:00
Dividend:
hahaha :D
SKitbra sjunget CPG. :lol: Låten verkar schysst! Får lyssna fler gånger och kanske återkomma!
Nämen bra med personlighetskluvna medlemmar :)
flabb:
Schysst, låter bra detta Asti och CPG, ni får nog fortsätta samarbeta Asti ;)
Dock är det något med trummorna som irriterar, är det samma loop(ar) kanske? :)
Sen är puk o virvelslagen utspridda som fallfrukt under ett höstträd.
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.11.2009, 13:15:51 ---hahaha :D
SKitbra sjunget CPG. :lol: Låten verkar schysst! Får lyssna fler gånger och kanske återkomma!
Nämen bra med personlighetskluvna medlemmar :)
--- Slut citat ---
CPG hälsar att han är glad att sången gillas! "Nice" eller nåt så´nt tror jag han uttryckte det! :)
Menar du att det finns personlighetskluvna medlemmar på KR? Det hade jag ingen aning om!
Men det är ju klart en fördel om man ska sjunga flerstämmigt! :)
Tack för lyssning och kommentar och välkommen tillbaka!
/Asti
asti:
--- Citat från: flabb skrivet 04.11.2009, 17:57:08 ---Schysst, låter bra detta Asti och CPG, ni får nog fortsätta samarbeta Asti ;)
Dock är det något med trummorna som irriterar, är det samma loop(ar) kanske? :)
Sen är puk o virvelslagen utspridda som fallfrukt under ett höstträd.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar samarbetet! Vi kommer väldigt bra överens - trots åldersskillnaden och lite språkförbistring! :unsure:
Ja, jag är rädd för det! Jag har lyssnat på låten ca 50 gånger och det verkar vara samma loopar varje gång! :wacko: :)
Skämt åsido, det ska inte vara så mycket återkommande loopar, men dom är nog rätt lika en del av dom.
"Utspridda som fallfrukt under ett höstträd" - här har jag gått och slängt fallfrukt hela hösten från våra äppelträd utan
att själv komma på denna suveräna textrad! Tack för det! Får kanske se över och rensa en del i "puk och virvelträsket"! :)
Tack för lyssning och förslag till förbättring! CPG ropar "Thnx mannen" bakom Fender-Stratan! B)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida