Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - Writing on the wall
mahan:
Tjou Asti & company!
Visst e detta ett snyggt samarbetsalster med många 70-talsingredienser och väldigt bra uppfört. Det jag vill lite såga på är mixen o dynamiken i den. Nu låter det onödigt packat och all snygg arr kommer inte till sin rätt. Tycker låter e värd att ges lite mera "spelrum", ja låten e ju faktiskt riktigt COOL!
Så lite mer tid på mix o mast, förstod att denna låt kanske får ett svenskt textinlägg, får se, väntar på det! Bra jobbat! :)
h. johan
asti:
--- Citat från: mahan skrivet 08.11.2009, 00:55:23 ---Tjou Asti & company!
Visst e detta ett snyggt samarbetsalster med många 70-talsingredienser och väldigt bra uppfört. Det jag vill lite såga på är mixen o dynamiken i den. Nu låter det onödigt packat och all snygg arr kommer inte till sin rätt. Tycker låter e värd att ges lite mera "spelrum", ja låten e ju faktiskt riktigt COOL!
Så lite mer tid på mix o mast, förstod att denna låt kanske får ett svenskt textinlägg, får se, väntar på det! Bra jobbat! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Du har säkert rätt ang dynamiken, eller rättare sagt bristen på dynamik! Jag tycker det är skitsvårt! :wacko:
Jag minns att du har påpekat detta i tidigare låtar, men jag vet helt enkelt inte hur jag ska få till det på ett bra sätt!
Någon som har ett bra tips....? :rolleyes:
Om det låter "packat" pga av dålig mix eller för mycket compression vet jag inte.......jag kan ju panorera spåren lite annorlunda
och experimentera med nivåer och eq för att skilja på och lyfta fram spåren mer.......
Nej, någon svensk text är inte aktuell, möjligen lite text i kördelarna!
Tack för lyssning och tänkvärd kommentar!
/Asti
Marruschkka:
Ta och hälsa den här CPG..att det här funkar jättebra..mycket Beatles..som jag verkligen gillar :P
Mera collab :lol:
/Marre
asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.11.2009, 17:59:49 ---Ta och hälsa den här CPG..att det här funkar jättebra..mycket Beatles..som jag verkligen gillar :P
Mera collab :lol:
/Marre
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker att vårat samarbete funkar! Han är lite lynnig den där spolingen och lite vårdslös med mina instrument! :wacko:
Annars funkar vi bra ihop och har inga större meningsskiljaktigheter! ;)
Men nu måste det snart vara min tur med ett collab på skånska! Jag vill också sjunga lead och inte bara köra! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida