Forum > Färdiga produktioner
Dividend - The Lovestory of Patricia
Light Head:
Lite petimeter? :unsure:
Vid 3.02 så är det en stråke med ett uns för hård attack.
Från ca 3.31 har du en timpani där det 2'a slaget känns fel,, baaa bong,, själva bong'et ligger i lite fel ton.
Men tillbaka till själva stycket. Det är mycket fint och vackert. Jag känner nu efter ett par lyssningar att jag vill höra en avskalad variant också. Där tonerna tillåts att vara lite längre! Mindre stress... Plocka bort fagotten. Men behåll avslutningen från 3.30!
En sak som är jäkligt coolt med dina kompositioner är att det är de jag lyssnar flest gånger på. De får gärna stå och loopa 4-5 gånger och jag vill ändå höra ett par gånger till.
Bra jobbat, som vanligt.
Jocke:
F-n vad duktig du är! :)
/Jocke
Dividend:
--- Citat från: Jocke skrivet 18.11.2009, 14:37:08 ---F-n vad duktig du är! :)
/Jocke
--- Slut citat ---
Haha, tack! KAn knappt spela ett instrument (förutom simpla saker på keyboard men håller på att lära mig mer och mer ackord på gitarr... :)
Kul att det gillades Jocke! :)
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 18.11.2009, 12:32:29 ---Lite petimeter? :unsure:
Vid 3.02 så är det en stråke med ett uns för hård attack.
Från ca 3.31 har du en timpani där det 2'a slaget känns fel,, baaa bong,, själva bong'et ligger i lite fel ton.
Men tillbaka till själva stycket. Det är mycket fint och vackert. Jag känner nu efter ett par lyssningar att jag vill höra en avskalad variant också. Där tonerna tillåts att vara lite längre! Mindre stress... Plocka bort fagotten. Men behåll avslutningen från 3.30!
En sak som är jäkligt coolt med dina kompositioner är att det är de jag lyssnar flest gånger på. De får gärna stå och loopa 4-5 gånger och jag vill ändå höra ett par gånger till.
Bra jobbat, som vanligt.
--- Slut citat ---
Jag skall sänka tempot till versionen som kommeri januari... Tack för dina råd! Och tack för att du spelar dem ofta :)
Jocke:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.11.2009, 15:42:59 ---Haha, tack! KAn knappt spela ett instrument (förutom simpla saker på keyboard men håller på att lära mig mer och mer ackord på gitarr... :)
Kul att det gillades Jocke! :)
--- Slut citat ---
Musikalitet sitter inte i om vi lärt oss att spela och sjunga på traditionellt sätt. Du verkar ju ha hittat "verktyg" som funkar för dig och bra blir det! :)
/J
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida