Forum > Färdiga produktioner

Dividend - The Lovestory of Patricia

(1/14) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: The lovestory of Patricia
ARTIST/GRUPP: -
GENRE: Klassiskt
LÅTLÄNGD: 6:16
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: jag har ingen mikrofon
FORMAT: mp3

Nu är den här färdig, om inte nåt allvarligt framkommer :)

Har inte filat så mycket mer på instrumenteringen, ville mest bara ha ned de sista idéerna. Kommer inte heller att fila på mixen, tror jag.

Alla åsikter är förstås ändå välkomna!

God jul till alla!

Lyxvarianten:
Den här lyssna jag på här om dagen faktiskt, och senast i söndags lyssna jag på en riktiga Emigranten och jag måste ju säga att den är riktigt bra!
Kan inte lyssna här på jobbet, men jag vet att jag gillar det som fan.

Dividend:
Hehe, tack Lyxv... :)

Light Head:
Perfekt lyssning så här på morgonen. Det är kallt som fasen ute och blåser så in i bänken... i kväll blir det nog snö.

Musiken,, den rullar så snyggt i bakgrunden :-) och en sak som jag faktiskt tänker på är att det är för många stråkar som spelar "solo"-strings,, långsam attack och snabb decay, det känns spontant som om det blir bättre att öka attacken och även decay..

Någon som förstod??

Men det är vackert och det är riktigt trevliga och insmickrande harmonier och melodier!!!

Marruschkka:
 Lyssnar på Patricias kärlekssång..hon måtte ha ett grymt bra kärleksliv  :D

..vid 1:26..1:49..1:53-1:54 hör jag falsknötter...slarvfel i ditt höga producerande tempo antar jag.

Sen det vackraste i stycket: den djupa tonen från 2:18..så skimrande..och samtidigt tungt..woow..och det fortsätter så..
 ..2:26..älskar när du lägger ordentlig botten, blir en ljuv kontrast till alla ljusa stråkar här...hela finalen är fantastisk f.ö..sen violin-solot på slutet..som bär upp temat..vilken höjdare missjö :P

Smeksamt vackert..med dova undertoner som förstärker de vackra harmonierna..jag är imponerad hur du förfinat detta tjusiga stycke.

/Maria

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion