Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Mandolinen
MaxB:
--- Citat från: Åsa skrivet 06.11.2009, 16:51:10 ---Hej MaxB och Dividend och Marre (förlååt glömde skriva dig nyss!) , jösses så fina ord! Så roligt att läsa alltså!!! :wub:
Och nu är jag ÄNNU gladare för på eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal från P4 Gävleborg.. dom ville ha alla låtarna skickade till sig och som det verkar kommer vi att spelas i ett radioprogram nästa fredag :P
Trallalllaaa, ha en skön fredagskväll!
--- Slut citat ---
Yeeeesss!
Dom é först! Lyllos dom!
Lyxvarianten:
Man blir ju inte förvånad om man säger så! Håller tummarna att de ska slå (hit) en hel nation!
orjankarlsson:
Lysande, dom har verkligen bra smak!!! :wub:
Åsa:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2009, 17:54:36 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 06.11.2009, 16:51:10 ---Hej MaxB och Dividend och Marre (förlååt glömde skriva dig nyss!) , jösses så fina ord! Så roligt att läsa alltså!!! :wub:
Och nu är jag ÄNNU gladare för på eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal från P4 Gävleborg.. dom ville ha alla låtarna skickade till sig och som det verkar kommer vi att spelas i ett radioprogram nästa fredag :P
Trallalllaaa, ha en skön fredagskväll!
--- Slut citat ---
Yeeeesss!
Dom é först! Lyllos dom!
--- Slut citat ---
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 06.11.2009, 18:12:09 ---Lysande, dom har verkligen bra smak!!! :wub:
--- Slut citat ---
--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 06.11.2009, 18:09:02 ---Man blir ju inte förvånad om man säger så! Håller tummarna att de ska slå (hit) en hel nation!
--- Slut citat ---
tack för glada tillrop :wub:
Jag hojtar till när det är dags om nån är sugen på att lyssna!
Tokai:
Här kommer jag in lite sent som vanligt.
Jag läste texten innan jag hörde låten och fick en melodi i min skalle. Den var helt annorlunda. Varken sämre eller bättre, bara annorlunda. Och vad vill jag säga med det? Vad som slog mig när jag läste texten är med vilket suveränt flyt det är i den. Det känns lätt att sjunga till den, nästan vilken melodi som helst.
cykeln måste känna sig återuppfödd i detta forum, för jag tror att han har hållit på med textskrivande i många, många år utan att kanske få riktigt gehör, eller bara skrivit för sig själv. En riktigt unik talang.
Banjospel genuint bra. Sång ljuvlig. Låten - ganska så ordinär. Typiskt countrystuff.
Partiet "Det var väl själva fanken, jag tänkte och jag svor", där tror jag inte så mycket aggresion mer som kanske lite som Dolly Parton pratsjunga så där irreterat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida