Forum > Demolåtar

Let's Head South - Join your black (updaterad 091130)

<< < (2/3) > >>

flabb:

--- Citat från: egghuvud skrivet 03.11.2009, 10:29:59 ---Jag tycker absolut att det fungerar. Nyasnerna gör det mycket mer intressant att lyssna på. IMponerande att du kan få sådant tryck i rösten. Skull jag ändra på n¨ågot så skuylle det nog vara själva sångljudsproduktionen. I de lugna partierna så vill jag ha dig mycket närmare mikrofonen så att man får med alla över och undertoner i din röst. Just nu kämnns du lite distanserad som om du inte riktigt ville höras till 100%. Kom närmare och kör på. Det låter riktigt bra!! :)

--- Slut citat ---

Ja det tänkte jag också på, sången i mellandelen lät lite 'långt bort' till skillnad från starten.

Eddi:

--- Citat från: flabb skrivet 03.11.2009, 10:35:26 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 03.11.2009, 10:29:59 ---Jag tycker absolut att det fungerar. Nyasnerna gör det mycket mer intressant att lyssna på. IMponerande att du kan få sådant tryck i rösten. Skull jag ändra på n¨ågot så skuylle det nog vara själva sångljudsproduktionen. I de lugna partierna så vill jag ha dig mycket närmare mikrofonen så att man får med alla över och undertoner i din röst. Just nu kämnns du lite distanserad som om du inte riktigt ville höras till 100%. Kom närmare och kör på. Det låter riktigt bra!! :)

--- Slut citat ---

Ja det tänkte jag också på, sången i mellandelen lät lite 'långt bort' till skillnad från starten.

--- Slut citat ---
Jag med

lnetzel:
Eko -> Lare ja.. mm... skall nog döpa min nästa låt till stavfel...

jugas - > Tack!

flabb -> Ont i halsen, nej, för drygt ett år sedan var det jobbigt men nu har jag övat och det känns rätt bra faktiskt, lite vatten då och då så. Det är faktiskt jobbigare för mig att sjunga och ta i, det känns inte alls lika avslappnat och det behärskar jag iten alls. De ställen som det låter som att de gör ont är nog i slutet på vissa längre toner och det är när luften tar slut och det blir som ett litet "pip" på slutet. Det är jobbigare för lungorna än för halsen. Att jag skall jobba mer på sången än på rösten, skall jag ta det som att sången är kass eller att du inte vill höra skrik?;)

egghuvud - > Japp du/ni har precis rätt där, jag tyckte nog att det lät lite obehagligt att höra mig så "rent" så volymen blev nog för låg. Skall kolla över det. Tack för "tryck" kommentaren, det är väldigt kul att läsa. Det är faktiskt en mick grej också, får inte till det soundet jag vill ha på skriken i den micken jag spelar in den vanliga sången med. Kör sången med en kondensator och skriken med en dynamisk.

Tack för lyssningarna. Förstår inte varför det är så svårt att gilla skrik, det är ju desperationen som skall fram liksom. Ni kommer nog att få dras med mer skrik framöver, för det börjar äntligen kännas som att jag börjar få till det:)

flabb:
Nä skriksång är inte min grej, fast ibland låter det bra, in flames Alias är väl den jag kommer på.

Jag lovar hur som helst lyssna vidare på kommande skrik  :D

Lyxvarianten:
Jofan det här va nice! Tänker lite ett mellanspår på typ en Manson/Deftones-skiva, men det första jag tänkte på när skriker kom var ju helt klart en Deftonesspelning på Hultsfred 06. Den killen skrek så att det blev vågor på sjön där nere.
Sen lät ju produktionen helt OK också och det skar inte i öronen som det ibland kan göra när man lyssnar på sånt här.
Tummen upp!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion