Forum > Demolåtar
Let's Head South - Join your black (updaterad 091130)
lnetzel:
LÅTNAMN: Join your black (beta demo)
ARTIST/GRUPP: Let's Head South
GENRE: Postrock/Metal
LÅTLÄNGD: 04:23
KOMPOSITÖR: Lars Netzel
PRODUCENT: Lars Netzel
FORMAT: mp3
Ja, mitt soloprojekt tar konstigare väger, inte jag som bestämmer längre utan min gitarr:)
Skämt sido, detta är nog väldigt lite metal kvar i denna lite långsammare låt. Och jag utforskar mig sångröst mer (även om skriken självklart måste vara med)
Jag skulle vilja veta hur det funkar med denna typ av blanding av pratsång/sång/skrik. Känns det väldigt spretigt, klarar jag egentligen av att hålla upp sång på en hyfsad nivå eller borde jag skita i det och bara skrika?
(länk borttagen 2009-11-30)
Ny version 2009-11-05 (längre och bättre mix på sången)
(länk borttagen 2009-11-30)
Eddi:
Jag tycker du har en bra grundröst som jag gärna skulle vilja höra mer av - men så diggar jag ju som bekant inte skriket - eller ja jag fattar det kanske inte.... Skön låt också.
Bra av bägge Lars och Lare
jugas:
jag har inga problem med blandningen...jag till o med gillar det :)...fin kontrast mellan det naket sköra och "primalskriket"
flabb:
Hej, 'mysig' stämning, på detta korta stycke.
Jag tycker du borde satsa på mer vanlig sång än skrik om jag får tycka,
men det är bara för att jag är en till som 'inte fattar' hihi ;)
Men, du får inte ont i halsen av att skrika? jag tyckte det lät som det :unsure:
egghuvud:
Jag tycker absolut att det fungerar. Nyasnerna gör det mycket mer intressant att lyssna på. IMponerande att du kan få sådant tryck i rösten. Skull jag ändra på n¨ågot så skuylle det nog vara själva sångljudsproduktionen. I de lugna partierna så vill jag ha dig mycket närmare mikrofonen så att man får med alla över och undertoner i din röst. Just nu kämnns du lite distanserad som om du inte riktigt ville höras till 100%. Kom närmare och kör på. Det låter riktigt bra!! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida