Forum > Demolåtar

Let's Head South - Join your black (updaterad 091130)

<< < (3/3)

lnetzel:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 04.11.2009, 01:27:28 ---Jofan det här va nice! Tänker lite ett mellanspår på typ en Manson/Deftones-skiva, men det första jag tänkte på när skriker kom var ju helt klart en Deftonesspelning på Hultsfred 06. Den killen skrek så att det blev vågor på sjön där nere.
Sen lät ju produktionen helt OK också och det skar inte i öronen som det ibland kan göra när man lyssnar på sånt här.
Tummen upp!

--- Slut citat ---

Oj tack det värmer... är stort fan av deftones fast jag inte har sett dem live. Dem lyckats ju få till harmonier och desperation utan dess like ibland så att mina skrik får dina tankar dit är ju lite coolt. Det hörs att jag skriker alltså:) Manson liknelse är inte fy skam det heller.

Tack för din tumme!

lnetzel:
nu finns ny version (se första inlägget)

Lyxvarianten:
De jag tycker är att melodierna är rätt mörka. Du kanske har hört godategod med Manson? Sen är själva skriken som jag kommer ihåg Deftones från Hultan. De va väligt mycket frustration iaf lät det som:)
Så länge du håller dig borta från fjortis Metalcore så är jag nöjd;) Det är värre än Basshunter imo:P
Så fortsätt på det här spåret!

Tänkte på att du kanske skulle fyllt ut med nått mer i andra versen så att låten inte helt stannar av där. Behålla enkelheten och stillheten men endå göra det mer intressant om du förstår vad jag menar?

hogge:
Tjena!
Jag är inte heller nåt fan av "skriksång", men sen jag fullkomligt förälskade mig i In Flames så går det bättre.. Så här då. Jag tyckte skriksången var alldeles utmärkt. Inledningen likaså.. Mycket snyggt. När Du sen går över till de, fortfarande lugna, men höga tonerna så är det mer osäkert. Du påminner dock mycket om "Chulle" i Morgana Lefay vilket har en röst som många runt om i världen älskar, men för mig funkar det inte tyvärr. Det låter alltför svajigt, och som sagt, osäkert..

Men, sammanfattningsvis, den mörka, lugna sången + skriket är kanon!!

lnetzel:
Låten finns nu färdigmixad att lyssna på min myspace sida istället:
http://www.myspace.com/letsheadsouth

Det var låt nummer 4 för mitt metalprojekt och det var också mitt mål att hinna med innan 2009 var slut. Det har varit en jäkla resa och jag har lärt min extremt mycket om musikproduktion (självklart delvis tack vare KR) och om mig själv. Mycket nyttigt att gapa, skrika och misshandla gitarr:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion