Forum > Demolåtar
Avslappnad Wernborg - Maybe Complete
MaxB:
Ljudlandskapen anfaller mig :wub:
Jag gillar inte riktigt Pianoljudet som bla upprepar C D D# på ett ställe några gånger.
Körgubbarna är ganska ok tycker jag. Annars har jag inte så mycket att säga.
Jo, förresten: Trevlig helg!
Avslappnad:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.10.2009, 21:59:13 ---Ljudlandskapen anfaller mig :wub:
Jag gillar inte riktigt Pianoljudet som bla upprepar C D D# på ett ställe några gånger.
Körgubbarna är ganska ok tycker jag. Annars har jag inte så mycket att säga.
Jo, förresten: Trevlig helg!
--- Slut citat ---
Tack och detsamma MaxB! :) Pianot, ja antingen gillar man eller så inte. Jag tycker att det är OK men inte mer. Gillar flygeln i Garritan bättre än Kontakts.
mahan:
Tjou Slappnaren!
Du gör nog skäl för ditt namn, skönt avslappnad musik.....ända till 0:58, då det kommer in en hjärnskärande genomborrande haihattgreija som gör lyssnandet väldigt obekvämt! Den jobbar på otroligt hög frekvens och jag försöker rädda mitt whiskyglas från total förstörelse. Hamnar dra ner volymen till närmare noll för att kunna fortsätta, men det jag hör i bakgrunden låter väldigt snyggt och svävande... så please ... fult att säga det men ... shoot the drummer before he kills me.
Kanske mina öron blitt känsligare på gamla dar vilket inte arbetsplatsgranskningen undertecknar men nåt måste göras, antingen köpa nya lurar eller... månne mixaren kunde stå till tjänst ;)
Skål på dig och lyfter på haihatten! Låten kommer att hamna på min "relax" lista bara du fixar till det! :)
h. johan
Larsson:
hej..
skönt ambient elktroniskt landskap & en bombastiskunderton
som maxb sade så var inte piano klinket så charmigt
eller det låter rätt stolpigt & det skulle sitta som smäcken med mjukare & mer organisk ton på pianot
plus att det skulle vara grymt med att spela in dig själv när du tar toner i kören & mixa ihop kör och din röst
med ett skönt reverb över det..så det blir svårare att urskilja om kören är äkta eller fake
men mina ideer är bara vad jag tänker att jag själv skulle göra med detta fina stycke
och alltså inte nödvändigtvis en förbättring! ;)
fin drömsk känsla i detta!
Avslappnad:
--- Citat från: mahan skrivet 31.10.2009, 00:41:20 ---Tjou Slappnaren!
Du gör nog skäl för ditt namn, skönt avslappnad musik.....ända till 0:58, då det kommer in en hjärnskärande genomborrande haihattgreija som gör lyssnandet väldigt obekvämt! Den jobbar på otroligt hög frekvens och jag försöker rädda mitt whiskyglas från total förstörelse. Hamnar dra ner volymen till närmare noll för att kunna fortsätta, men det jag hör i bakgrunden låter väldigt snyggt och svävande... så please ... fult att säga det men ... shoot the drummer before he kills me.
Kanske mina öron blitt känsligare på gamla dar vilket inte arbetsplatsgranskningen undertecknar men nåt måste göras, antingen köpa nya lurar eller... månne mixaren kunde stå till tjänst ;)
Skål på dig och lyfter på haihatten! Låten kommer att hamna på min "relax" lista bara du fixar till det! :)
h. johan
--- Slut citat ---
G-Hepp Johan! Tack för lyssning och bra återkoppling! :)
Du måste ha lyssnat på den äldre versionen då trummisen hoppade av bandet då någon snodde hi-haten för honom. ;)
De allmänna åsikterna kommer att leda till att jag ska mixa om, jag vet ungefär vad som ska upp och vad som ska ner, återkommer under helgen.
--- Citat från: Larsson skrivet 31.10.2009, 00:52:46 ---hej..
skönt ambient elktroniskt landskap & en bombastiskunderton
som maxb sade så var inte piano klinket så charmigt
eller det låter rätt stolpigt & det skulle sitta som smäcken med mjukare & mer organisk ton på pianot
plus att det skulle vara grymt med att spela in dig själv när du tar toner i kören & mixa ihop kör och din röst
med ett skönt reverb över det..så det blir svårare att urskilja om kören är äkta eller fake
men mina ideer är bara vad jag tänker att jag själv skulle göra med detta fina stycke
och alltså inte nödvändigtvis en förbättring! ;)
fin drömsk känsla i detta!
--- Slut citat ---
Tack Larsson och för att du lyssnade och kom med kloka synpunkter du å. :)
Börjar hålla med om pianot, ska ses över. Rösten har jag också varit inne på men då jag dras med en prakthosta skulle det inte tillföra särskilt mycket just nu. Men med mycket honung kanske det håller. ;)
Tack för alla synpunkter, ska tillbaka till kammaren och se vad jag kan hitt på, för jag tror stenhårt på grundidén. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida