Forum > Demolåtar

Avslappnad Wernborg - Maybe Complete

<< < (5/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Larsson skrivet 31.10.2009, 00:52:46 ---hej..
...inte piano klinket så charmigt
...mjukare & mer organisk ton på pianot

plus att det skulle vara grymt med att spela in dig själv när du tar toner i kören & mixa ihop kör och din röst med ett skönt reverb över det..så det blir svårare att urskilja om kören är äkta eller fake

fin drömsk känsla i detta!

--- Slut citat ---

Den där Larsson är inte så dum, han inte!  ;) Det här med kören skriver jag under på!
Mycket bra idé att blanda in din sång.

En snubbe i Sthlm som i vissa kretsar kan kallas för mellotron-auktoritet har sagt två saker jag reciterar här:

1) Välj originalmellotron-samplingarna om du ska använda mellotronljud - alltså inte de som är stämda efteråt "för att låta bättre".
2) Blanda in ljudmässigt mer verklighetsnära stråkar tillsammans med mellotronstråkarna.

Jag har inte följt hans råd på någon av punkterna men jag har respekt för åsikterna och inspireras av tankarna.

För att lägga om det till din låt så... din röst, vare sig den är falsk (hostig) eller inte kan tillföra mycket till helheten! 

Eddi:
Har endast lyssnat på senaste Jay och jag gillar det men saknar faktiskt någon percussion - hörde själv avsaknaden av ett par vanliga bongotrummor på likte avstånd sedan kom munkarna in och då kanske det inte passar riktigt eller nja tror nog det i alla fall.

Avslappnad:

--- Citat från: Eko skrivet 01.11.2009, 14:18:29 ---Har endast lyssnat på senaste Jay och jag gillar det men saknar faktiskt någon percussion - hörde själv avsaknaden av ett par vanliga bongotrummor på likte avstånd sedan kom munkarna in och då kanske det inte passar riktigt eller nja tror nog det i alla fall.

--- Slut citat ---

Tack Eko! :)

Håller med dig, rätt percussion skulle kunna göra mycket. Ska se vad som kan göras.

Avslappnad:
Och som genom ett under kom Wernborgs remix. Diggar den stenhårt! :)

Jättetack till Wernborg för att du lyfte låten och dessutom tog dig tid till att remixa. :)  :wub:

Rattlesnake:
Lyssnar till senaste verren. Första biten fram till trummorna kommer in är riktigt skön att lyssna och varva ned till. Skulle kunna var fristående och mycket längre.
Den rytmiska delen låter tajt och kompetent, och tidvis lika fin i harmonierna. Körerna tycker jag lyfter låten och de ligger precis i nivå så att det inte stör att de är syntetiska.
Men det är några saker som jag tycker kunde göras annorlunda:
Partiet 130-170 känns som lite tråkigt i förhållande till det andra, säger inte lika mycket.
207-220 lite mysko tonkrockar med bas och gitarr
Slutet (från 273s)  gillar jag minst i denna låt. Gitarren flippar ur och det känns om den mest bara staplar jazzmackor hela tiden.

Bra mix och ren och fin ljudbild, låter radio.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion