Forum > Färdiga produktioner

Clemens-The Eternity

<< < (5/6) > >>

Clemens:

--- Citat från: equality skrivet 27.10.2009, 18:46:33 ---Tänker en moderniserad version av något av Bach men inser att det är eget och därmed desto mer impad! Vackert, stillsamt och stämningsfullt. Den kvinnliga rösten är ju mycket naturtrogen för att  vara samplad(?) utom på slutet där det blir ett litet underligt eftertryck. Tingel-tangel-skrammel funkar men blir lite för mycket av den varan i längden. En övergång vid 01:35 låter klippt. Himmelsk musik precis som Bachs men temat hade kunnat varierats något om man ska vara kräsen. Hade också varit intressant att höra stycket i klassisk tappning med två kornetter och kyrkorgel eller vad det brukar vara. Snyggt är det i vilket fall, mycket snyggt!

--- Slut citat ---

Hej EQ!

Ja..har lite problem med Omnisphere ( Klippet,som inte är ett klipp ) tänk att det alltid skall vara något som krånglar..hmmm. "Voice of passion" är en plugg med ett rejält bibliotek med insjungna fraser mm..kul men svår att få grepp om...Jättekul att du gillar och tack för värdefulla kommentarer! /C  :) ( Jo, man skulle nog kunna få det väldigt "klassikt om man vill )

Clemens:

--- Citat från: Eko skrivet 27.10.2009, 20:10:34 ---Lyssnat och njutit tack.

--- Slut citat ---
Man bockar!  :) /C

MacTS:

--- Citat från: Clemens skrivet 27.10.2009, 21:44:20 ---
--- Citat från: MacTS skrivet 27.10.2009, 14:30:53 ---Inte nåt jag brukar lyssna på...men jag gillar det drömska och atmosfäriska. Skulle kunna tänka mig att ligga ner i en vattensäng och lyssna på denna och bara relaxa....jag gillade f.ö den syntetiska rösten

--- Slut citat ---

Kan va bra att rensa ur "metallöronen" i bland kanske?  :) Tack! /C

--- Slut citat ---

Ja, det är alltid bra att rensa öronen...men jag har faktiskt bla spelat dansband i 6 år mm så det är inte baaara hårdrock som spisas hemma hos mig..

MaxB:

--- Citat från: Åsa skrivet 27.10.2009, 21:27:59 ---Ja nu funkar rösterna bättre ihop tycker jag, tycker fortf den ena ligger liite för högt, den som kommer in när spelaren slår över på 40 och så vidare då  :) Men det är en smaksak ju.
Fint som tusan är det, drömskt, vackert och vemodigt....

--- Slut citat ---

Ja, den är nära att vara för kraftig i min lyssning också.

Jag kan inte bestämma mig för om det är bara vackert eller vackert och sorgligt.
Julmusik ja men samtidigt värdig begravningsmusik.

Gillar det!

Clemens:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.10.2009, 00:40:19 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 27.10.2009, 21:27:59 ---Ja nu funkar rösterna bättre ihop tycker jag, tycker fortf den ena ligger liite för högt, den som kommer in när spelaren slår över på 40 och så vidare då  :) Men det är en smaksak ju.
Fint som tusan är det, drömskt, vackert och vemodigt....

--- Slut citat ---

Ja, den är nära att vara för kraftig i min lyssning också.

Jag kan inte bestämma mig för om det är bara vackert eller vackert och sorgligt.
Julmusik ja men samtidigt värdig begravningsmusik.

Gillar det!

--- Slut citat ---

Tack Max och Åsa! Kanske ser över volymerna ytterliga.. .. :) /C

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion