Forum > Färdiga produktioner
Clemens-The Eternity
MacTS:
Inte nåt jag brukar lyssna på...men jag gillar det drömska och atmosfäriska. Skulle kunna tänka mig att ligga ner i en vattensäng och lyssna på denna och bara relaxa....jag gillade f.ö den syntetiska rösten
equality:
Tänker en moderniserad version av något av Bach men inser att det är eget och därmed desto mer impad! Vackert, stillsamt och stämningsfullt. Den kvinnliga rösten är ju mycket naturtrogen för att vara samplad(?) utom på slutet där det blir ett litet underligt eftertryck. Tingel-tangel-skrammel funkar men blir lite för mycket av den varan i längden. En övergång vid 01:35 låter klippt. Himmelsk musik precis som Bachs men temat hade kunnat varierats något om man ska vara kräsen. Hade också varit intressant att höra stycket i klassisk tappning med två kornetter och kyrkorgel eller vad det brukar vara. Snyggt är det i vilket fall, mycket snyggt!
Eddi:
Lyssnat och njutit tack.
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 26.10.2009, 13:42:01 ---Hög mysfaktor på detta. Har inte mycket att komma med här. låter maffigt och röstljuden är bra spelade. Blir lite trött på plingeplinget i bakgrunden eftet ett tag. Man kanske skulle prova med att plocka bort det (eller ersätta det med nåt annat suspekt ljud) under nåt parti för att sen komma tillbaka mot slutet. Kan bli lite mer effektfullt.
Sköna harmonier.
Snyggt.....(som vanligt :))
Micke
--- Slut citat ---
Tjena Micke!
Har sänkt "plinget" lite nu...gillar när det ligger med hela vägen :P. Tack för kommentarer, det får en att tänka till lite ../C
Clemens:
--- Citat från: Åsa skrivet 26.10.2009, 17:53:09 ---Det här var en himla skön lyssning efter en j***a skitdag på jobbet..
Lutade mig tillbaka och bara njöt... väldigt fint är det. Det lilla jag hakade upp mig på är rösten som kommer in till höger/mitten, som svarar den ljusare rösten.. den låg för högt i nivå tyckte jag -väckte mig lite ur min sköna sinnesstämning :)
Nu ska jag lyssna igen..
/Åsa
Tyckte först det var lite Beppes godnattstund över introt men lyssnade på youtube nu och det var det nog inte nä :D
--- Slut citat ---
Hej Åsa!
Har lagt om rösterna lite nu..antar att du menar paden som är lite röstlik, lite mer i mitten nu i alla fall, och även lite lägre volymmässigt.. Sno "Beppes godnattstund"..nä så lågt har jag inte sjunkit än.. :) / Tack! C
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida