Forum > Demolåtar

EMU: Regular

<< < (5/7) > >>

bjurte:
Visst kan det bli något men jag tycker det är svårt att få en helhet när 'Sångmelodin' inte är på plats.
Har lyssnat ett par varv nu och den växer för varje vända  ;)
Kan kännas lite stökig på vissa partier och trummorna vet jag inte riktigt om jag ska älska eller hata..(Soundmässigt menar jag)
Fast ju mer jag lyssnar så lutar det över mot älskar hållet :rolleyes: Dom låter syntetiskt på ett ballt sätt.
Som sagt potentsialen finns där,det här vill jag gärna höra som en färdig låt tack...

Emulator:
Härligt :) På något sätt tenderar ju musik som man måste lyssna på ett par gånger, att fastna påett annat sätt :D

Jag hoppades på detta med trummorna: de skall ju låta plast, faste medvetet plast....eh...ja, så det verkar ju ha funkat :)

JA, den skall dras vidare mot något iallafall lite mer färdigt :D

tack för lyssning och synpunkter!

mvh,

Eddi:
Nån (jugas?) skrev att det saknades tryck - jag tyckte det var ett himla tryck speciellt i början kanske lite mycket bas? Är det enklare att få till det här på Logic än i Cubase är min undran.
Ma Baker kändes igen direkt men först sedan jag såg det skrivet kunde man konstatera det. Stråkarnas figur känns också igen men mer obskyrt - det är nog dina egna säger vi.
Pianot passar in men en del toner hamnade lite på sniskan tyckte jag.
Ja ska bli kul att se var denna tar vägen.

Åsa:
Nyfiken på vad du hade totat ihop och jag känner igen dig  :)
I såpass tidigt stadie har jag ju svårt att ge nån idé om hur du kan ta låten vidare, men det är ju en bra emu-typisk grund och jag är säker på att det kommer att bli nåt riktigt bra! Du brukar ju få till låtar med mycket att lyssna till i ljudbilden och det fixar du ju nu med såklart, inte ett dugg orolig där  :D Väääldigt mkt tryck i den är det. Fick sänka för lurarna fladdrade  :lol:

Wernborg:

--- Citat från: Åsa skrivet 27.10.2009, 20:58:26 ---Fick sänka för lurarna fladdrade  :lol:

--- Slut citat ---

Vi har ett helt nytt mått på ööööööös.  :lol:
Dagens bästa.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion