Forum > Demolåtar
EMU: Regular
Emulator:
LÅTNAMN: Regular
ARTIST/GRUPP: Emulator
GENRE: Rythm and Skrot?
LÅTLÄNGD: -
KOMPOSITÖR: Emu
PRODUCENT: Emu
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Mitt i debatten om demoforumspostningar etc så behöver jag verkligen hjälp med denna.
Har suttit och fått igång logic under några dagar, och detta är vad som kommit ut ur maskinen under dagen. Genre? vete fåglarne.
Sång skall ju på av någon, sedan skall Wernborg byta ut det ostämda brötandet som ligger och stör nu ;)
I breaket huserar högst tveksamt spel på piano, det skall även bytas mot något annat. Lite gitarrplock eller så kanske.
så:
1. Är arret något alls att ha? funkar det eller behöver man byta ut/komplettera?
2. Mixen. Hur låter det?
Totalt ovan med logic, så jag vill ha lite hjälp :)
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/regular.mp3[/mp3]
http://www.perfectbounce.se/regular.mp3
edit: och framförallt: #3, från vilken sång har jag stulit stråkarna? :D
Gurano:
Hej
Jag tycker definitivt att detta är något att jobba vidare på och slutföra. Du ska ha ett piano kvar tycker jag men att du byter ut det mot något som spelar mer spännande.
Egentligen har du satt fingret på vad som behöver göras. Det där brötet måste väck och bytas ut mot en kompgitarr med klarare ljud. Sång måste till likaså (en mörk röst tycker jag). Jag kan även föreställa mig/höra en läckert svävande sologitarr med läckra slingor mitt i alltihopa - det skulle vara mumma :)
Jag skulle önska ett annat slut.
Vad gäller mixen så ligger väl nivåer och så ganska bra, men det är svårt att uttala sig för om du gör stora ändringar krävs nog en ny lyssning.
Ha det gott
Gurano
Avslappnad:
Första tanken? Kompet till Bakerman med Laid back, sedan blir "refrängen" något som Rihanna skulle kunna köra. Tycker att du har något på G här, hör en bra rapbakgrund. Pianot gillar jag men som pianist är jag lite jävig. Sedan blir det lite Boomtown Rats på pianot...
Vet inte om du ville läsa min associationer men det är de som dyker upp när jag lyssnar. Modernt är det definitivt i mina öron.
Sammanfattat, bra embryo men lite (?) kvar att göra.
spacetrucker:
Låt pianot stå kvar :). Det ger låten dess karaktär tycker jag. Lite Bladerunner över det hela tycker jag fast jag inte fattar varför jag tycker så.
Dist-gitarren i bakgrunden är jag personligen inte helt övertygad om :unsure:. Kanske nåt annat i stället?
Men som sagt, skjut inte pianisten :lol:
Space
Emulator:
--- Citat från: Gurano skrivet 25.10.2009, 20:25:19 ---Hej
Jag tycker definitivt att detta är något att jobba vidare på och slutföra. Du ska ha ett piano kvar tycker jag men att du byter ut det mot något som spelar mer spännande.
Egentligen har du satt fingret på vad som behöver göras. Det där brötet måste väck och bytas ut mot en kompgitarr med klarare ljud. Sång måste till likaså (en mörk röst tycker jag). Jag kan även föreställa mig/höra en läckert svävande sologitarr med läckra slingor mitt i alltihopa - det skulle vara mumma :)
Jag skulle önska ett annat slut.
Vad gäller mixen så ligger väl nivåer och så ganska bra, men det är svårt att uttala sig för om du gör stora ändringar krävs nog en ny lyssning.
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Ah, vpra tankar sammanfaller nog lite! Wernborg tror jag laddar med wah, och sen kanske en mörk röst, och en gitarr ELLER ljus kvinnostämma som broderar kring huvudstämman.
Ja, lite roligare piano bör väl till, alternativ bara plain ackord och något annat soloinstrument?
Slutet ja, jo. Något annat. Barnsligt förtjust i gitarrspel just nu hur illa det än låter .D Men du har rätt, nåt annat vore najs.
stort tack!
--- Citat från: Avslappnad skrivet 25.10.2009, 20:42:06 ---Första tanken? Kompet till Bakerman med Laid back, sedan blir "refrängen" något som Rihanna skulle kunna köra. Tycker att du har något på G här, hör en bra rapbakgrund. Pianot gillar jag men som pianist är jag lite jävig. Sedan blir det lite Boomtown Rats på pianot...
Vet inte om du ville läsa min associationer men det är de som dyker upp när jag lyssnar. Modernt är det definitivt i mina öron.
Sammanfattat, bra embryo men lite (?) kvar att göra.
--- Slut citat ---
Ja, bakerman ja :D jo...det är väl oförskämt likt <_< :) Rihanna, minsann? Ja, det känns lite modernt kanske.
Boomtown rats? Hur menar du? :D
Tack för lyssning och kommentar :D
"barkman is baking bread", eller hur var det? :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida