Forum > Demolåtar

EMU: Regular

<< < (4/7) > >>

Emulator:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 26.10.2009, 12:33:25 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 26.10.2009, 12:15:58 ---Bra tips där, jag tror nog att jag tar bort hela sticket egentligen?  Barnsligt förtjust i det själv dock, så jag kanske kan spara det och bygga en annan låt kring det :D

Nu skall jag spotifya!

Tack åter igen!

--- Slut citat ---

Vet inte riktigt vad man skulle gjort. Testa att mute:a lite spår och se om du kan ta ut lite gobitar och få det att smälta in bättre i helheten. Man ska ju vara stolt också och känna att det man gjort är riktigt bra så gillar du ditt stick så ska du ju behålla det. Musik är konst och jag kan inte tänka mig att en konstnär hade blivit glad om nån kommit och sagt att man skulle måla ett hus istället för en bil. Men att byta färgen från röd till gul kan man väl köpa.:)
Hur som helst kan det bli riktigt bra det här:D

--- Slut citat ---

Tack igen! Nejdå, jag tar inte illa upp. Jag brukar ha en tendens att stoppa in mangelbreak i vad som helst, och nu kanske denna låten har andra kvaliteer som mår bäst av en mer standardform. Jag brukar alltid påpeka för folk om jag tycker att en låt skall ha en annan sättning, så inga problem, jag tycker du har helt rätt!
tack!

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.10.2009, 12:45:03 ---Tjabba Mr T!

Jag gillar detta.Tycker att mixen låter fett och bra.Lyssnade en bra bit från monitorerna och drogs med i tempo och sväng i låten,nynnade svagt på ett tänkt sånguttryck.Vill du att jag sjunger på denna,just let med know.Men jag måste friskna till först - nyopererad i magen och har svårt med luft just nu,flämtar och har mig.

Mike

--- Slut citat ---

Härligt att det går hem i norr!  Ja, jag vet inte hur det blir med sång, jag har några ideer, och definitift låter det intressant när din diafragma blivit ihopsydd :D

Vi hörs i frågan. Skall fundera vilken riktinign låten tar, manligt/kvinligt/bägge etc :D

tack hmike!

--- Citat från: hogge skrivet 26.10.2009, 12:49:35 ---Här har Du absolut något riktigt bra på G.. Kommer att bli kanon med lite arbete..
Pianot tycker jag ska vara kvar. Gillar det skarpt.
I mina lurar, som inte är bra (nya är på ingång!) så är basen alldeles för dominant. Stjäl all uppmärksamhet. Men som sagt - det är i mina Sennheiser HD201-lurar det...

--- Slut citat ---

Kul att det uppskattas! Skall se över nivåerna sen när låten växer fram. Kan tänka mig att det bumlar lite väl, jag labbade lite med basen för att få den mullrig .-och överarbetade nog :D

tack för synpunkter och lyssning :)

jonnerstone:
Ok, till att börja med....fimpa för guds skull inte sticket. Det ger enorm karaktär till låten. Pianot e bra men jag undrar ändå om man inte skulle byta ut mot nåt annat mer synthetiskt ljud, då skulle låten kunna gå mer åt Recoil hållet och det är inte fel tycker jag. Jag kan lätt tänka mig en H-mike här.....men...det ska pratsjungas med mycket luft och vara väldigt avslappnat, det skulle ytterligare förstärka Recoil uttrycket. Jag tänker mig lite som Leonard Cohen i  "First we take manhattan" (i sång uttrycket inte låten i sig)

http://open.spotify.com/track/3dCLZ8M7FwVB78hb3Po4jChttp://

Basen slår ganska ordentligt i mina lurar, den borde du nog se över och kolla vilka frekvenser som dominerar och skära lite där.
Basen låter också lite staccato på några ställen som jag inte tycker låter så snyggt....helt klart en smaksak men jag skulle nog öka releasetiden på ljudet lite.

Du har helt klart nåt på gång här

Kul att se dig i skapartagen igen  :) :) :) :wub:

Miklo

Emulator:
tack Jonnerstone :)

Ja, min tanke var ju karaktär till låten med sticket, men frågan är ju om man skulle försöka göra en vanlig låt eller ej :D

Jag tänkte ha lite stämningsljud och syntha till sticket -oavsett om det blir kvar eller ej.

Intressant med Harmonica Cohen-ideerna. Får fundera där .)

tack och bock!

jugas:
jorå stråkarna har man ju hört...kan bara inte komma på var...

mixen låter bra i min lyssning...saknar kanske lite tryck...i alla fall om man tänker konventionellt Rn'B...

jag gillar upplägget...det finns stora möjligheter att bygga vidare åt olika håll...från alternativ till hitlista...
pianot är fint men kan skruvas till en aning...lite mer "spooky" eller så...distgitarr funkar bra för mig liksom tremguran i början...bättre sound o lir så....

sticket ska vara kvar....men där behöver pianoliret hyfsas till....

ett sånt stick kräver väl lite av texten kanske, för att svara upp mot dramatiken, men det ska väl gå....

ska bli spännande att följa utvecklingen....

förresten...kom att associera till ulf dagebys gamla ångest/mörkerklassiker "gallret" från filmen ett anständigt liv från 1979.... kollade upp den och låtarna skiljer sig ju rätt mycket kan man lugnt påstå...men ändå...kul koppling på sitt sätt...lyssna om du vill...

Emulator:

--- Citat från: jugas skrivet 26.10.2009, 18:27:10 ---jorå stråkarna har man ju hört...kan bara inte komma på var...

mixen låter bra i min lyssning...saknar kanske lite tryck...i alla fall om man tänker konventionellt Rn'B...

jag gillar upplägget...det finns stora möjligheter att bygga vidare åt olika håll...från alternativ till hitlista...
pianot är fint men kan skruvas till en aning...lite mer "spooky" eller så...distgitarr funkar bra för mig liksom tremguran i början...bättre sound o lir så....

sticket ska vara kvar....men där behöver pianoliret hyfsas till....

ett sånt stick kräver väl lite av texten kanske, för att svara upp mot dramatiken, men det ska väl gå....

ska bli spännande att följa utvecklingen....

förresten...kom att associera till ulf dagebys gamla ångest/mörkerklassiker "gallret" från filmen ett anständigt liv från 1979.... kollade upp den och låtarna skiljer sig ju rätt mycket kan man lugnt påstå...men ändå...kul koppling på sitt sätt...lyssna om du vill...

--- Slut citat ---

Skall kika på youtube!

Jag TROR att det är wonderchild, christian walz som spökar? inte riktigt samma toner, men väldigt likt?

Til dina tankar så tycker jag du verkligen belyser min lilla problematik, det känns osm låten kan tas i så många olika riktningar: ta bort breaket och ha en vanlig radiolåt, eller så bygger man hela låten kring mystiken i breaket?

gitarr och pianospel skall ses över som du skriver, och så bör jag hitta mer tryck i allt.

Stort Tack för tips, och bra tankar och ideer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion