Jag tror att de flesta har råd men velar helst att göra investeringen eftersom man aldrig 100% vet om det kommer att funka fullt ut.
Du behöver nyckel för att få testa. (säger den exklusiva klubben till gemene man,vilket ogillas av respekt fnattar.)
Då är det givetvis bra att ha en möjlighet att testköra fullt ut... om man sedan blir bekväm och behåller så fanns aldrig den grund moral.. eller ska man säga beslutsförmåga att bestämma sig i första rummet så chansen att "gräset är grönare" är stor och man väntar bara
på nästa "heliga graal" som ska fixa själva produktionen av låtar... dvs man har blivit en program nerd som egentligen inte använder
programvaran utan bara gillar att pilla på dyra saker för att må lite bättre...

Själv kör jag EnergyXT 1.4 och beklagar mig att version 2 försvann till Behringer och därmed största fan basen och alla dess funktioner.
Varför måste industri och pengar ta över så att den goda idén ska bli något fenomen som ska passa alla kunder, vilket gör att en drös
människor sitter och proggar på samma sak utan vetskap om helheten... kan inte vara bra...
Att Steinberg inte har någon full demo på sitt flaggskepp är något mysko... bara krypplade light versioner som gör en förbannad
över att man wink wink MÅSTE pynta flaggskeppet för att få den där lilla detaljen som gör LE obrukbar i längden...
typ "Jag vill ha EN banan... köp hela fruktkorgen för där finns 300 bananer inkluderade!".
MEN att hävda att just detta tänk ger en rätt att köra ful version är falsk logik. Är produkten värt pengarna? Om Nej, inget köp.
Måste man köpa produkten FÖRST för att inse detta och sedan sälja sig lägre för att ångra sig så föder det frustration som....
..kanske AIR kan avhjälpa.. för vissa med redan befintlig moral...
Så kan man ordbajsa i sitt eget huvud på allmänt forum....
//Daniel