Forum > Färdiga produktioner
Jugas - Dragonfly Lady - ny mix 28/10
jugas:
--- Citat från: cykeln skrivet 23.10.2009, 09:49:52 ---Tjena Jugas
Music from Dalarna is tha shit!
D-ligt läckert stycke detta. Särskilt från när berättelsen kommer in.
Helt egen mix av gypsy, mexicano, flowerpower, folk ...
Gillar din röst! Jättebra spel på guran! Härlig känsla!
Det är något med mixen eller min lyssning här på jobbet som låter konstigt - mycket ihopträngt i mitten??
Många har nämnt baskaggen - jag tycker dock den är lite för hög - kanske beror på ovanstående?
När låten slutat kommer en av mina arbetskamrater inrusande "Vad var det där för låt? - Skitbra!"
Du har nåt här!
--- Slut citat ---
hallå där...
gött o höra...tack!!
appropå dalarna så kommer det att dyka upp en vaggvisebordunblues på mål....jâ ä ju frå floa...sô ä bi ju flomål då.... B)
gällande mixen så fick jag ju smisk för mina spretiga panoreringar på tidigare låtar....så en logisk konsekvens vore så klart att jag övercentrerar i stället....som en reaktion....så det är möjligt du har rätt...får kolla det.
kul att musiken får höras även utanför KR:s tjocka väggar.... :)
jugas:
--- Citat från: hogge skrivet 23.10.2009, 10:03:05 ---Det här gillade jag mucho.. Helt fel musik för mig egentligen, men det här var ju riktigt kul och spännande.. Får känslan av att sitta med kompisarna i källaren och bara jamma loss lite på lördagsnatten...
Great shit...
:wub:
--- Slut citat ---
det är ju det som är så kul med KR...att vi kommer i närkontakt med och engagerar oss i musik som vi aldrig annars skulle ha gjort...att folk faktiskt tar sig tid att lyssna....och kommentera!!!.. det vidgar förhoppningsvis våra egna vyer en del...sen kan man så klart inte ta till sig allt...
så tack för dom orden hogge...kul att du gillar!! :D
jugas:
--- Citat från: cykeln skrivet 23.10.2009, 11:01:37 ---Något senare ...
nu hörs den från rummet intill! :)
--- Slut citat ---
:)
Tokai:
Låter verkligen som ett gäng coola snubbar som sitter och lirar lite improviserat så där. Förväntar mig nästan det typiska skratten i slutet av låten. Tycker inte att början ska börja så bestämd, så arrangerad. Bättre lite mer löst, ingen baskagge, för att sen ta in den som ett extra instrument under låtens gång (typ nån hittar en baskagge nånstans i rummet, den kan man ju spela på ..)
Helskönt :D
asti:
Intressant låt framförd med inlevelse! Skulle vilja ha upp sången lite och lite mer diskant på mixen!
Hör inte om det är bas med eller om det bara är bastrumman som hörs! En bas som "traskar" runt lite kunde förstärka tror jag!
Kanske också att trummorna kunde bygga på lite efter hand i låten? Ett akustiskt gitarrkomp kanske fyller på lite?
Hur som helst - en annorlunda, spännande låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida