Forum > Färdiga produktioner

Zebastian & Mahan - NU FÅR JAG LIV IGEN

<< < (2/6) > >>

asti:
Mysig låt där leadsången tyvärr "försvinner" ibland i de (tonalt) låga partierna!
Fin akustisk gitarr och spännande harmonier i körinslagen!

Marruschkka:

--- Citat från: asti skrivet 14.10.2009, 19:49:33 ---Mysig låt där leadsången tyvärr "försvinner" ibland i de (tonalt) låga partierna!

--- Slut citat ---

Ja, men absolut..upp med leaden..det menade jag oxå i mitt förra inlägg..din sång Mahan..de mörka partierna..ska brytas loss från bakgrunden..då kommer det låta jättefint :rolleyes:

/Marr

MaxB:
[mp3=200,20,0,left]http://www.johanm.com/ZEB/NU%20F%c5R%20JAG%20LIV%20IGEN-01.mp3[/mp3]
http://johanm.com/ZEB/NU%20F%c5R%20JAG%20LIV%20IGEN-01.mp3

Jag vet inte hur det är med den här spelaren men jag är lite allergisk mot åäö, mellanrum och stora bokstäver på webben. Översättningen av åäö kan spöka mellan olika system så jag undviker dessa bokstäver. Ska snart lyssna också!

Kul samarbete mellan generationer och nationer. Påminner mig om grupper som spelade på 70-talet. Sången ligger lite lågt för Mahans röst i början tycker jag.

mahan:
TAckar för många kommentarer! :wub:

--- Citat från: max skrivet 14.10.2009, 00:40:13 ---Hallå!
Härligt samarbete! Låter bra det här. Kanonfin sånginsats med bra körer! Tycker uttalet funkar kanon :)
Sången tycker jag ska upp lite i första versen, försvinner lite på något ställe där. Kanske räcker med att sänka akkeguran lite?
Riktigt bra refräng!

--- Slut citat ---
Tjou Max!
Tackar för lyssningen o en go kommentar, nästan skäms nu när jag lyssnar på första versen.... den ska dras in en gång till helt klart! Kul att det gillas! :)

--- Citat från: Zebastian skrivet 14.10.2009, 15:44:53 ---den hittade ut, vad kul!
Den här versionen är den bästa tycker jag!
Men i alla fall, låtens melodi är jag tyvärr inte delaktig i.
Den tillhörde uppgiften från början. Så det är bara texten och orginalkompett som kommer från mig.
Kul att skriva på svenska, det är jag väldigt ovan vid!
Kul sammarbete med Mahan!
Personlig och bra sångare och gitarrist!  :)

--- Slut citat ---
Tjou Zebastian!
Det var jätteroligt att sjunga på svenska åxå, ska visserligen dra sången en gång till, det behövs nog. Kul att jobba med dig åxå, o kul att kunna hjälpa till i dina studier! Ha det gott!

--- Citat från: Gurano skrivet 14.10.2009, 15:58:37 ---Hej!
Även om jag personligen inte brukar lyssna på sådan här musik så hör jag att det låter bra :D. Jag håller med max om att sången borde höjas i början. Dessutom saknar jag ett instrument som sticker ut, här å där.
Ha det
Gurano

--- Slut citat ---
Japp, sången ska in på nytt och åxå opp, helt klart, ska se om jag hittar nåt som kunde sticka ut lite mer åxå!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 14.10.2009, 17:50:33 ---Vilken stäm-freak du är Mahan..jättekul med ditt lekfulla uttryck med stämmorna..och bra lead oxå-men vem är förvånad..antagligen ingen..som har lyssnat på dina alster här på kr :D Gillar även gitarrerna..skönt sound här.
Jag blir på gott på humör av den här låten, och ett schyst samarbete av er :)
/Marr

--- Slut citat ---
TAckar Marr för skööön kommentar! Stäm-freak haha, det låter tufft!
Kul att det inverkar på humöret åxå... o positivt!

--- Citat från: asti skrivet 14.10.2009, 19:49:33 ---Mysig låt där leadsången tyvärr "försvinner" ibland i de (tonalt) låga partierna!

--- Slut citat ---
TAckar för den, och som sagt redan tidigare så kommer det ny sång som ska höras! :D

--- Citat från: MaxB skrivet 14.10.2009, 20:24:53 ---Jag vet inte hur det är med den här spelaren men jag är lite allergisk mot åäö, mellanrum och stora bokstäver på webben. Översättningen av åäö kan spöka mellan olika system så jag undviker dessa bokstäver. Ska snart lyssna också!
Kul samarbete mellan generationer och nationer. Påminner mig om grupper som spelade på 70-talet. Sången ligger lite lågt för Mahans röst i början tycker jag.

--- Slut citat ---
TAcka för rådet med spelaren, nu funkar det galant!
OCh visst e det skönt att kunna jobba med och hjälpa till dom yngre, och ännu kuligare blir det ju när dom åxå uppskattar det man gör! :)

TACK ALLA FÖR KOMMENTARER OCH LYSSNINGAR SKA FÖRSÖKA FÅ UPP NY VERSION SNART, LITE ONT OM TID JUST NU MEN DET LÄTTAR VÄL SNART, (jäkla jobbet som stör fritidintressen åxå) ;)

h.  johan

Eddi:
Kul grej - när du lägger in nya sången var lite mer abrupt i ordet SKAA just nu låter det som en namerikan som uttrycker ett ord han just lärt sig. SKÄÄ eller nåt. Annars väldigt bra och kul colab.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion