Forum > Färdiga produktioner

Zebastian & Mahan - NU FÅR JAG LIV IGEN

(1/6) > >>

mahan:
Tjou!
För en tid sedan efterlyste Zebastian en sångare att låna sin röst till hans låtar. Jag anmälde mig då och förra veckan skickade han ett låtidé som jag genast tände på.  Låten är en ganska vanlig slow rock men Zebastian har hittat en bra melodi till låten. Mahan arrade och lirade lite komp till stycket och till sist.... sjöng in låten... på svenska, så jag kan tänka mig att uttalet mitt kan åstadkomma lite extra kommenteringar, men fritt fram!  :D

LÅTNAMN:  NU FÅR JAG LIV IGEN
KOMPOSITÖR:  Zebastians studiearbete
GITARR O BAS: Mahan
TRUMMOR o KEYBOARDS: Mahan
SÅNG o STÄMMOR: Mahan
TEXT: Zebastian
MIX  o ARR:  Mahan
MEDIA: mp3
TID: hösten 2009

Starta sågarna!
HÄR KOMMER LÅTEN:

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/ZEB/NU_FAR_JAG_LIV_IGEN.mp3[/mp3]

NU FUNKAR SPELAREN (det var mellanslagen å "Å"et som strula, tack för goda råd!)

NY VERSION 16 oktober 2009:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/ZEB/ZEBASTIAN_MAHAN_Master.mp3[/mp3]

Nytt sångspår o ny mix!

ÅÅÅLRAIT!
NU E DET NOG VÄLDIGT NÄRA ATT MAHAN SKA FÅ EN LÅT UPP PÅ FÄRDXIGA, ELLER HUR?
NU HAR ÄVEN STÄMMORNA SJUNGTS OM  SÅ TJÄRA VÄNNER HUR KÄNNS DET NU, EN SISTA GÅNG PLEASE!
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/ZEB/ZEBASTIAN_MAHAN-final.mp3[/mp3]

TO BE OR NOT TO BE... SKA MAHAN FÅ UPP EN FÄRDIG ELLER INTE...
h.  Johan o Zebastian

max:
Hallå!

Härligt samarbete! Låter bra det här. Kanonfin sånginsats med bra körer! Tycker uttalet funkar kanon :)
Sången tycker jag ska upp lite i första versen, försvinner lite på något ställe där. Kanske räcker med att sänka akkeguran lite?
Riktigt bra refräng!

Zebastian:
den hittade ut, vad kul!
Den här versionen är den bästa tycker jag!

Men i alla fall, låtens melodi är jag tyvärr inte delaktig i.
Den tillhörde uppgiften från början. Så det är bara texten och orginalkompett som kommer från mig.
Kul att skriva på svenska, det är jag väldigt ovan vid!

Kul sammarbete med Mahan!
Personlig och bra sångare och gitarrist!  :)

Gurano:
Hej!
Även om jag personligen inte brukar lyssna på sådan här musik så hör jag att det låter bra :D. Jag håller med max om att sången borde höjas i början. Dessutom saknar jag ett instrument som sticker ut, här å där.

Ha det
Gurano

Marruschkka:

--- Citat från: max skrivet 14.10.2009, 00:40:13 ---Hallå!

Härligt samarbete! Låter bra det här. Kanonfin sånginsats med bra körer! Tycker uttalet funkar kanon :)
Sången tycker jag ska upp lite i första versen, försvinner lite på något ställe där. Kanske räcker med att sänka akkeguran lite?
Riktigt bra refräng!

--- Slut citat ---

Vilken stäm-freak du är Mahan..jättekul med ditt lekfulla uttryck med stämmorna..och bra lead oxå-men vem är förvånad..antagligen ingen..som har lyssnat på dina alster här på kr :D Gillar även gitarrerna..skönt sound här.

Jag blir på gott på humör av den här låten, och ett schyst samarbete av er :)

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion