Forum > Färdiga produktioner

Ocean Music, Harmonica Mike & Cykeln - I'm the Ocean

<< < (13/13)

Clemens:
Undrar en sak..är Mike bara ev. medverkande, eller är han med? :D Nä.. gillas..den dova paden i början påminner mycket om JX8P, hade en sån en gång, ruskigt bra pads..gillar även när marimba prylarna kommer i gång med sång och text av cykeln...cool colab! /c

Avslappnad:

--- Citat från: Clemens skrivet 28.10.2009, 20:39:31 ---Undrar en sak..är Mike bara ev. medverkande, eller är han med? :D Nä.. gillas..den dova paden i början påminner mycket om JX8P, hade en sån en gång, ruskigt bra pads..gillar även när marimba prylarna kommer i gång med sång och text av cykeln...cool colab! /c

--- Slut citat ---

Tack Clemens! :) Kul att du diggar. Bra påpekande, fixat. ;)

tsmalmbe:
Mmmm. Verkligen annorlunda. Nivåer, balans...mmm och tja, lite mera "smooth" övergångar skulle jag önska. Trummorna lämnar mycket att önska, de har visserligen "producerats", men jag tycker det är semi-misslyckat med den där bakfisande delayen i ena kanalen. Helt annorlunda trummor tack. Antingen stort eller litet, men nu låter det som ett överkomprimerat presetkit som har anpassats genom att dra ner gainen, inte genom att "spela saktare" för att passa in. Basen i början pruttar i mina lurar på anslaget, är det mina lurar eller mina öron som lurar mig?

Helt klart ett fenomenalt stycke med mycket annorlunda tänkande. En stor applåd.

Harmonica mike:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.10.2009, 23:29:09 ---Mmmm. Verkligen annorlunda. Nivåer, balans...mmm och tja, lite mera "smooth" övergångar skulle jag önska. Trummorna lämnar mycket att önska, de har visserligen "producerats", men jag tycker det är semi-misslyckat med den där bakfisande delayen i ena kanalen. Helt annorlunda trummor tack. Antingen stort eller litet, men nu låter det som ett överkomprimerat presetkit som har anpassats genom att dra ner gainen, inte genom att "spela saktare" för att passa in. Basen i början pruttar i mina lurar på anslaget, är det mina lurar eller mina öron som lurar mig?

Helt klart ett fenomenalt stycke med mycket annorlunda tänkande. En stor applåd.

--- Slut citat ---

Härligt Tsm att du bjöd på en kommentar.

Trummorna bland annat,jo visst skulle man kunna förgylla låten med lite jobb här och där,det håller jag med om.
Charmen med denna är dock det helt spontana och oförberedda collabet som utmynnade i detta..Jag lovade Jay T lite sång först på hans alster,Cykeln visste inte om det..Han skrev en text till detta som bara liksom uppenbarade sig och klistrade in den i tråden..Jag läste texten och riggade för inspelning..Visste inte var jag skulle lägga den eller hur jag skulle sjunga..När marimba liret kom så tröck jag rec..Två finslipningar senare och voila´!
Under det partiet(sången) spelar jag också elbas,är det där du menar att det är otight i början?
Jag har ett par toner som släpar där... :ph34r: :D

Håller med dig,helt klart en annorlunda och bra låt..Potencial i Worldmusic genren,kanske..
Detta är när KR är som bäst tycker jag,spontan collabs som blir lyckade.

Mike

Avslappnad:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.10.2009, 23:29:09 ---Mmmm. Verkligen annorlunda. Nivåer, balans...mmm och tja, lite mera "smooth" övergångar skulle jag önska. Trummorna lämnar mycket att önska, de har visserligen "producerats", men jag tycker det är semi-misslyckat med den där bakfisande delayen i ena kanalen. Helt annorlunda trummor tack. Antingen stort eller litet, men nu låter det som ett överkomprimerat presetkit som har anpassats genom att dra ner gainen, inte genom att "spela saktare" för att passa in. Basen i början pruttar i mina lurar på anslaget, är det mina lurar eller mina öron som lurar mig?

--- Slut citat ---

Jättekul att du diggar och tack för värdefull kommentar! :)

Trummorna är nog återigen från Loopmash. Suger fett på rytm och trummor så jag arbetar bara med presets, tyvärr. Ska vid tillfälle antingen ta hjälp eller kolla om jag kan få till något bättre trummor för låten är definitivt värt det! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion