Forum > Färdiga produktioner
Ocean Music, Harmonica Mike & Cykeln - I'm the Ocean
Avslappnad:
Låtnamn:The World of Whales
Artist: Ocean Music & Harmonika Mike
Kompositör:Jay Thomas, Harmonica Mike - sångmelodi, Cykeln - text
Medverkande: Harmonica Mike
Tillverknings år:2009
Längd: 6.27
Format:mp3
Status:Färdig låt
I'm the Ocean Med sång av Harmonica Mike
[mp3=200,20,0,left]http://www.sundsbacken.se/files/I%20am%20the%20Ocean.mp3[/mp3]
Tillagt: Då länkarna tydligen förvirrade betydligt mer än tillförde har jag nu rensat och bara behållit slutversionen.
equality:
Efter ett tag lär man sig och man hör numer ganska snabbt när det är du. Ett inte oävet stycke men jag har lite svårt att få ihop Samphirflöjten med reggaekompet eller också är jag bara trångsynt :huh: Körerna är för mycket "på". Skulle vara intressant att ett mer avskalat arr precis som det är i början innan trummorna. Det tror jag är det rätta men det behöver det ju inte vara för dig och stämningen du vill förmedla går igenom i vilket fall.
Harmonica mike:
Halloj!
Jag gillade det här..Satt och nynnade lite till detta..Jag tror att med lite sång skulle det klättra ett par nivåer till,kanske eller nåt..Texter är ju ett kapitel för sig,och det är ju inte min starka sida..Men på något sätt så grep detta stycke mig,tyckte det frammanade en behaglig känsla..Håller med eq om "kören",den kommer lite väl abrupt på och försvinner lika snabbt..
Annars hur fint som helst och en mysig stämning som sagt..Får se vilken av de båda jag "blarrar" till i morgon :)
Mike
Avslappnad:
--- Citat från: equality skrivet 04.10.2009, 01:39:39 ---Efter ett tag lär man sig och man hör numer ganska snabbt när det är du. Ett inte oävet stycke men jag har lite svårt att få ihop Samphirflöjten med reggaekompet eller också är jag bara trångsynt :huh: Körerna är för mycket "på". Skulle vara intressant att ett mer avskalat arr precis som det är i början innan trummorna. Det tror jag är det rätta men det behöver det ju inte vara för dig och stämningen du vill förmedla går igenom i vilket fall.
--- Slut citat ---
Tack eq! :) Kompet är mest till för att få låten att röra sig framåt. Tyckte att det ändå funkade bra även om det går att få till ett ännu bättre säkert. Vilken kör syftar du på? Den halvverkliga eller helsyntetiska och när i låten? Lätt hemmadöv vid detta laget... ;)
Avskalat? Mja, är inte säker på det då "mattan" tillhör genren.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.10.2009, 11:46:35 ---Halloj!
Jag gillade det här..Satt och nynnade lite till detta..Jag tror att med lite sång skulle det klättra ett par nivåer till,kanske eller nåt..Texter är ju ett kapitel för sig,och det är ju inte min starka sida..Men på något sätt så grep detta stycke mig,tyckte det frammanade en behaglig känsla..Håller med eq om "kören",den kommer lite väl abrupt på och försvinner lika snabbt..
Annars hur fint som helst och en mysig stämning som sagt..Får se vilken av de båda jag "blarrar" till i morgon :)
Mike
--- Slut citat ---
Tack HM! :) Sång? Tja, varför inte, skulle kunna bli hur spännande som helst. :) Körfrågan gäller även för dig.
MaxB:
Relaxed!
Du har verkligen fått till blåsinstrumentet (flöjten) i början. Jag önskar att första svängen (hur lång den nu är) är trumfri och "slow". Sen borde trummorna smyga in och sen ett brake precis som nu men även där vänta med trummorna innan de kommer tillbaka in igen.
Ja, principen för denna typ av World music är bekant. Och här har du mycket mer röd tråd än i dina stycken av annan karaktär. Här låter det nästan som "everyday world music", liksom. Jag känner inte nödvändigtvis igen Avslappnad-"karaktären" i detta stycke.
Keep it up!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida