Forum > Färdiga produktioner

Dividend med HMike och Marre - HOMECOMING

<< < (4/8) > >>

equality:
Vackert! Undrar om jag inte hörde denna på ett mycket tidigt stadium? Det måste ha hänt massor. Jag tyck den låter klar. Fina sånginsatser av HM och Marre. Bra nivåer i mixen och mycket grann orkestrering.

Eddi:
Mycket bättre men jag tycker HM ska upp liiite till.

Dividend:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 03.10.2009, 20:33:46 ---Det här var mäktigt Per! Finns nog inget annat att säga. Får njuta av låten en gång till:)

--- Slut citat ---

Tackar! Ja, den funkar fan.. Speciellt gör sångarna perfekta prestationer här, speciellt HM som får konversationen att flyta på, fast Marias sång är inspelad ett år tidigare. Skitbra. Får dela ut karmor här nästan ;)

Där är två grammatiska fel precis på första två raderna. Men de känns oviktiga, och det kan ju tas om vid tillfälle.

--- Citat från: MaxB skrivet 04.10.2009, 01:00:41 ---Bra samarbete, alla inblandade, inklusive hela orkestern!

--- Slut citat ---

Tackar Mats. Får nämna björkar i del 2 ;)

--- Citat från: equality skrivet 04.10.2009, 01:31:40 ---Vackert! Undrar om jag inte hörde denna på ett mycket tidigt stadium? Det måste ha hänt massor. Jag tyck den låter klar. Fina sånginsatser av HM och Marre. Bra nivåer i mixen och mycket grann orkestrering.

--- Slut citat ---

Jo du har nog hört den där jag sjunger :D Tack skall du ha!

--- Citat från: Eko skrivet 04.10.2009, 01:37:00 ---Mycket bättre men jag tycker HM ska upp liiite till.

--- Slut citat ---

Tyst på dig! Annars lägger jag upp den där jag sjunger :D
Ok, skall fixa upp Mike ett snäpp till!
:)
/Per

Dividend:
MIX6... Justerat sångnivåer en gång till, och justerat velocity på violiner/altfiol och andra höga instrument för bättre realism.

Känns som allt funkar nu?

Marruschkka:

--- Citat från: equality skrivet 04.10.2009, 01:31:40 ---Vackert! Undrar om jag inte hörde denna på ett mycket tidigt stadium? Det måste ha hänt massor. Jag tyck den låter klar. Fina sånginsatser av HM och Marre. Bra nivåer i mixen och mycket grann orkestrering.

--- Slut citat ---

Åh..tack  Eq:wub:

Men nu har Per fått till en ännu bättre mix..där HM:s röst kommer fram ordentligt..vilken fantastisk bas här :rolleyes:

Jag är verkligen nöjd med denna nu, och det här är ett av de bättre samarbetena jag nånsin gjort..kul!!

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion