Forum > Färdiga produktioner
Dividend med HMike och Marre - HOMECOMING
Dividend:
LÅTNAMN: Homecoming
ARTIST/GRUPP: Dividend/HMike/Marre
GENRE: "opera"
LÅTLÄNGD: 4:18
KOMPOSITÖR: Dividend
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
FINALMIX! Skillnaden från förra är ett ca 16-20 takters intro, som bygger på sångmelodierna.
Jag skall tacka Marre, och HM för deras underbara insatser i denna, min första opera/musikal-aria.
Det kommer en FINALMIX2, då det är 2 grammatiska fel på denna. Och efter de är rättade tankar jag upp den också.
Ge oss kritik så vi sågar av våra huvuden från kroppen :)
Jo, förresten, vi tillägnar denna låt till MAHAN! För goda råd i gamla tråden, och annat..
Avslappnad:
:wub: säger inget mer.
Eddi:
Så kom den äntligen upp igen då- som jag letade innan jag fick bekräftat av Per att den var borttagen.
Det här är inte musikal - det här är OPERA och inget annat skulle jag vilja påstå. Mäktig sådan och alldeles för kort. Musiken sitter helbra med allt på rätt plats. Marre är enligt mitt förmenande något för hög (sångmässigt alltså :D ) inte på mellan partiet ohaha-köret är helt ok och det talade partiet. H-Mike är alldeles för låg - tänk er en scen med en mikrofon och kulisser av träd, Marre står bredvid micken till vänster och H-Mike gluttar fram bakom en björk långt borta till höger - om de nu ska köra duett så måste det vara på ungefär lika avstånd från scenkanten och så är det inte nu.
Generellt: skitbra - för kort - felbalanserad sång. Dessutom skulle jag nog drista mig till att komprimera H-Mike en anings fast han inte gillar det :ph34r:
PS. vem har totat ihop texten den är bra.
Harmonica mike:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 02.10.2009, 16:55:36 --- :wub: säger inget mer.
--- Slut citat ---
Det räcker JT,vi förstår att du tyckte om det :)
Mike
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 02.10.2009, 16:57:37 ---Så kom den äntligen upp igen då- som jag letade innan jag fick bekräftat av Per att den var borttagen.
Det här är inte musikal - det här är OPERA och inget annat skulle jag vilja påstå. Mäktig sådan och alldeles för kort. Musiken sitter helbra med allt på rätt plats. Marre är enligt mitt förmenande något för hög (sångmässigt alltså :D ) inte på mellan partiet ohaha-köret är helt ok och det talade partiet. H-Mike är alldeles för låg - tänk er en scen med en mikrofon och kulisser av träd, Marre står bredvid micken till vänster och H-Mike gluttar fram bakom en björk långt borta till höger - om de nu ska köra duett så måste det vara på ungefär lika avstånd från scenkanten och så är det inte nu.
Generellt: skitbra - för kort - felbalanserad sång. Dessutom skulle jag nog drista mig till att komprimera H-Mike en anings fast han inte gillar det :ph34r:
PS. vem har totat ihop texten den är bra.
--- Slut citat ---
:D
Möjligt att HMike skall upp, annars är det två monospår som är panorerade 30grader åt vänster resp höger. Så mike upp då..
Texten är Marias för maria, och jag för mike...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida