Forum > Färdiga produktioner

Jugas - The River

(1/4) > >>

jugas:
LÅTNAMN: The River
ARTIST/GRUPP: Jugas
GENRE: Soul
LÅTLÄNGD: 6:34
KOMPOSITÖR: Jugas
PRODUCENT: Jugas
EV. MEDVERKANDE: Nej
INSPELNINGSÅR: 08 -09
FORMAT: mp3

En till låt med svans...lite 70-tals retro soul/gospel...kanske.

MaxB:
Skönt soft spel! Lyssnar bara i laptophögtalare men ska ta låten till mp3-spelaren.

Harmonica mike:
Tjenare.

Skön dänga detta också,skönt att ha fått en soulmate på forumet.Din musik tilltalar mig,jag kör ungefär samma prylar.Blues och känsla i botten sen en dos country/funk/soul/ eller gospel  när det passar så blir det perfa.Mycket trevligt att höra.

Men jag måste få säga nåt om ljudbilden,mixen är inte så pjåkig nivå/frekvens mässigt:

När du panorerar så hårt,då är det ytterst viktigt att du väger upp med nåt i andra sidan.Hela mixen hoppar fram och tillbaka,det är inte snyggt.Synd på så rara ärtor som dom brukar säga.Antar att detta inte är nån nyinspelning då jag var på dig tidigare om detta.
Lead SÅNGEN alltid i mitten..Där har jag svårt att förstå ditt resonemang om den tänkta scenen.
Hela låten lider av detta,så jag tycker att du tänker om där och anpassar dig till alla andra ljudnördar typ - mig  :D

Givet så kör man efter sina egna ideal,men än har jag inte hört nån skiva som låter som dina mixar med dess sned panningar,eget visst - men rätt - tyvärr,jag tycker inte det.

Har du detta kvar,så på mixen igen,för jag gillar dina låtar och vill gärna höra dom med lite basic tänkande mixmässigt..Lite tufft i lurar.

Ingen total sågning alltså,utan närma dig det klassiska receptet på panoreringar så kommer detta att bli perfa!

Mike

jugas:
jo Mike, jag körde en "gamling" på vinst o förlust...nu har inte jag så bra lyssning men i mina lurar ligger ledsången tämligen centrerad...

hur som helst...jag tänkte kolla genom o justera panningen på alla mina "färdiga" låtar som jag gjort i Cubase LE....har ny dator med Cubase4...

det är ju inga problem att öppna projekten - klipp, nivåer, eq, panoreringar finns o syns men pluggarna är borta trots att jag bara kört med pluggarna i programmet...

Du jobbar i Cubase tycker jag mig ha sett...har du nån susning om nån lösning...eller är det så illa att jag måste "plugga" om rubbet??  tanken på det känns onekligen lite tung just nu... :(

Eddi:
Hatten av Jugas
Det här är riktigt skön soulblues med underbar Wha-wha gura och en sax som nästan låter äkta vara? "Hallå-jela-pressen"-körenrna är helt ok utan att bli patetiska som i deras fall. Massor med känsla i leaden ja stjärna på stjärna här från mig.
Underbar låt - helt felpannad - men underbar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion