Forum > Färdiga produktioner

Jugas - The River

<< < (2/4) > >>

jugas:
tack eko....f-n man blir nästan generad......

...och saxen är äkta... :)

Harmonica mike:

--- Citat från: jugas skrivet 02.10.2009, 17:48:12 ---jo Mike, jag körde en "gamling" på vinst o förlust...nu har inte jag så bra lyssning men i mina lurar ligger ledsången tämligen centrerad...

hur som helst...jag tänkte kolla genom o justera panningen på alla mina "färdiga" låtar som jag gjort i Cubase LE....har ny dator med Cubase4...

det är ju inga problem att öppna projekten - klipp, nivåer, eq, panoreringar finns o syns men pluggarna är borta trots att jag bara kört med pluggarna i programmet...

Du jobbar i Cubase tycker jag mig ha sett...har du nån susning om nån lösning...eller är det så illa att jag måste "plugga" om rubbet??  tanken på det känns onekligen lite tung just nu... :(

--- Slut citat ---

Oj,ja då är du stekt..Om du har nån mapp där du har alla wave filerna sparade så kan du alltid kompromissa med dom.När det gäller midit,ja då är du stekt tror jag.Nya pluggar blir ett måste eller nyinspelning..Har några såna projekt jag med sen början på min inspelnings karriär.Skall det bli nåt av dom låtarna så är det nyinspelning då jag hade en data krasch också.

Japp jag kör Cubase.Tog ett bra tag att lära sig,har inte full koll än men det tar sig..Finns många bra trådar om det programmet både på KR och på studio.Manualen är ju så fet att Bibeln framstår som en söndags bilaga i aftonbladet  :)

Eftersom du och jag brinner för samma musik stil,kolla in blues fållan här på KR.Där ligger det mesta av det jag har gjort själv och via collab..Inga bumpar bara då dom gått några varv,men kul om du ville lyssna.Vi ligger inte så långt från varandra i musik smak  :)

Mike

jugas:
jo då mike...alla waw filerna finns (så vitt jag vet)...jag har öppnat ett par projekt  o den verkar hitta ljudfilerna utan problem...

detta är ju förvisso ett gyllene tillfälle att bekanta mig med Cubase4:an...men hade hellre gjort det på annat sätt..suck!!

får försöka se det som en utmaning....o det kunde trots allt varit mycket värre!!

tur att jag har en lugn helg framför mig...hehe :)

jag ska gärna gå in o lyssna lite i "arkiven"...men nu ska jag ner å ta en fika på stan....

robert

asti:
Härlig blues/soul-låt med skön ljudbild, som kanske kunde panoreras lite annorlunda (som andra poängterat)!
Gitarren är jättefin, liksom saxen! Gillar även basens runda, fylliga ljud!
Kanske skulle någon röst i kören tagits bort, det låter lite rörigt ibland, men det kan också bero på osynk.
Riktigt fräckt ljud i slutdelen och jag får lite John Mayall-vibbar av kompet (saxen framför allt)!
Skön låt!

mahan:
Tjou Jugas!

Skönt bluesgung så här på hösten
ouuugh va härlig rasp på rösten!
En wah-gitarr från 70-talet
låter heller icke galet.
Ger mig inte in på mixen,
tror nog du kan dom trixen!
Enda som av mig får en tagg
är en alltför bullrig bassekagg.
Fast låten har ett gott drive,