Forum > Demolåtar
Gurano - Tugg
egghuvud:
Föruom att ljudbilden är lite skränig och trummorna lite låga så lät det väl som ett riff typ. Borde gå att göra något av. :)
SYNTH:
Skränig var den mina öron gillar inte sådant men själva låten i sig kan nog blir nåt av om du fortsätter och jobba på den! :)
MaxB:
Då jag lyssnar på låten i lurar kommer jag på att jag också vill ha sånt här ljud på gitarren (kompet).
Sen kommer orgeln på förhållandevis alldeles för hög volym. Och sen trummor som inte låter tajta till allt annat.
Jag tycker det här är ett skönt intro till en kommande sånginsats men ratta gärna ner volymen på orgeln och lyssna både med låg och hög volym för att kolla att allt kommer fram oavsett volym.
Om du spelar in trummorna först och gör om allt på samma sätt med bra balans i volymen är det bara att lägga en text efter det här och se till att kanske alla instrument dämpar sig vid sånginsatsen. Jag tror stark på det här!
Häftigt kompgurasound!
Gurano:
Egghuvud: Jo trummorna kan nog vara låga - egentligen så är inga instrument satta vare sig ljudmässigt eller i relation till varandra ännu - det kommer :)
SYNTH: Jo jag ska jobba vidare med den - vi får se hur den blir på slutet. Skränigheten - ja det är en smaksak
MaxB: Som jag skrev till Egghuvud så är inga instrument satta ännu, därav låga trummor, hög orgel osv - detta kommer naturligtvis att rättas till. Trummorna är hur otajta som helst - jag vet det och ska rätta till det oxå :)
Kul att du gillat soundet på guran!
Gurano
mixuz:
Måste säga att jag tycker det låter som ett bra intro, till nåt som ska komma sen.. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida