Forum > Demolåtar
Cykeln - Happiness is spelled oil
Marruschkka:
Jag har oxå fajtats med en, i mitt fall då, B1:a som jag lyckades vända bakfram i ca 3 månaders tid..(förra sommaren)..och höll på att bli helt knasig..innan jag fattade vad det var som felade..thanx framförallt till EMU..jag är ju dej evigt tacksam :o
Men det här låter jättebra Stefan Cykeln, om din röst... och en rolig parafras..eller vad du nu kallar dina anspelningar på Beatles..uppblandat med en lite kärleksfull fling med den norska oljan...Norwegian wood är numer Norwegian oil :lol:
Gillar din röst..och dina texter:)
/Marr
Tokai:
Får lite irländsk känsla över detta, men lite Beatles och John Lennon är det nog, en parafras som Marre sa. Tycker faktiskt det låter lite Billy Joel om sången, len underskattad artist i mitt tycke.
Måsta skratta när jag läste om att du vänt mikrofonen bakåfram. "Blir det nån skillnad tro"? Va fan hör du inte, det är en mycket, mycket, mycket stor skillnad. Problemet, om man nu kan tycka så, är att du måste lägga om sången på alla dina Karlfelds tolkningar. Måste lyssna på låten igen...
Ja, den är bra
Vad är SUVs? frågar byfånen i Osby.
Vad är det som kommer in i frasen "Tell me that you want..."? låter som som ett telefonsamtal?
lnetzel:
Jag tycker allt bara var bra jag :)
Åsa:
ja det här lät ju finfint det, fin sång, du har sån skön karakteristisk röst :)
Disten är nämnd, mikrofonens tidigare bakvända placering tänker jag inte nämna, höhö, men roligt var det :D
cykeln:
Det verkar som en del tror att texten är på skoj ...
Här kan ni läsa den sanna bakgrunden till den
http://www.dn.se/nyheter/varlden/visst-gor-oljan-norge-lyckligare-1.951479
Jag har gjort min research ^_^ B) :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida