Forum > Demolåtar

Cykeln - Happiness is spelled oil

<< < (3/6) > >>

asti:
Oj, här var det mycket Beatles - vad gäller text, arr och harmonier!
Jag tycker det är riktigt bra, gillar verkligen arret och harmonierna!
Håller med ett tidigare inlägg om att sången distar på något ställe, men i övrigt är sången nyanserad och inlevelsefull!
Låter lite annorlunda mot vad man brukar höra från dig, men det här visar att du behärskar flera musikstilar med den äran!
Hur hinner du med allt - texter till Freddy, Real Ruff Racoons och soloprojekt? Verkligen produktiv!

egghuvud:
Hmm blandade känslor. Smålende och lite irriterad över ljudbilden och soundet som verkligen spretar, samtidgit är det riktigt eget och kul. Nylosträngat käns tex hemskt fel såhär. Men funkar på något sätt ändå. Sångljjudet är okej fast fortfarande lite vasst tycker jag.

Fick en annan association också den gamla ordvitsen:  "Förr så sysslade Normännen med kolja och ål, nu sysslar de med olja och kol" eller hur det nu var.  :)

cykeln:
Avslappnad
Kul att jag hittat rätt håll på micken!
Tack för vänliga ord om texten  :wub:

Disten noterad.

MaxB
Tack så hemskt mycket för de orden!
Yes det finns en del noddar till de herrarna här.

asti
Disten noterad.
Kul att du gillar´t!
Yes, man skulle kunna utlysa en täling om vilka noddar som finns till Beatlarna här - men det finns så många som kan detta på sina fem fingrar så det är nog ingen utmaning.
Hur jag hinner ... jo jag har ju visklubben, rockbandet (inspelning av nya "skivan") och Orsayran också - det underlättar det hela - sen kan man ju prioritera ner fru, familj, hus, trädgård, svamplockning, städning, arbete och annat vuxenliv :D

egghuvud
Ja det kanske är lite spretigt. Ville försöka hitta något annorlunda men ändå melodiöst och enkelt. Kul att det låter eget!
Jag tyckte nylon kändes helt rätt.
Vasst sångljud noterat.

asti:
"Hur jag hinner ... jo jag har ju visklubben, rockbandet (inspelning av nya "skivan") och Orsayran också - det underlättar det hela - sen kan man ju prioritera ner fru, familj, hus, trädgård, svamplockning, städning, arbete och annat vuxenliv"

Att jag inte tänkt på det!  :D

flabb:
Sången låter bra. Distar lite som sagt. Fyndig text (som vanligt). Började nästan tycka låten var lite väl släpig och lång, men då tog den slut. Betyg 3 av 5 gapflabb :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion