Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Vägen

<< < (12/19) > >>

Åsa:
många många som skriver, man läser och trivs hehe!
Tack tack hmike, herbeck, plinka, larsson och egget  :D
Hmike, mycket hedrande att jämföras med Jill men nog är jag långt i från henne, jösses :D men glad ändå blev jag haha!
Och egget, vad ska jag svara på det där... hm.. först tusen tack såklart, och nej, inte vet jag, tycker man nånsin att man själv är riktigt bra..? Nej jag tror inte det, prestationsångesten och jantelagen vettu.. fråga min sambo  :lol: Fast jo, nog kan jag känna mig nöjd såklart, utifrån mig själv sett. Dumt att jämföra sig med andra, man är ju sig själv närmast  :)

bla bla bla, kändes som om jag mest svamlade nu...
nu så, ger vi oss på nästa låt  :D

MaxB:
Avlappnad och jag pratade om denna låt och han sa att den inte lät såååå komprimerad vid en alternativ lyssning (andra lurar?). Jag har nu lyssnat med alternativ och hör inte heller det som var så tydligt vid min tidigare lyssning.

Oavsett så är det en njutning att höra detta hantverk!

Harmonica mike:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.09.2009, 20:27:50 ---Avlappnad och jag pratade om denna låt och han sa att den inte lät såååå komprimerad vid en alternativ lyssning (andra lurar?). Jag har nu lyssnat med alternativ och hör inte heller det som var så tydligt vid min tidigare lyssning.

Oavsett så är det en njutning att höra detta hantverk!

--- Slut citat ---

Helt riktigt Max.

Jag lyssnade på låten i monitorerna första gången och hörde inget mysko..Sen tog jag till lurarna då det snackades om "konstiga" frekvenser  :D

Se mitt inlägg som en bump Freddy.

Mike

Tokai:
Efter allt detta bladder om kompression får jag kanske tycka till:
Åsas sång absolut det bästa jag hört. Rätt tonläge. Mums!
ydderF - vad ska man säga? - proffs uti fingerspetsarna!
Inga problem med diverse komp, lite hög basåtergivning dock)
(Leave it behind - uppföljaren?)

Larsson:

--- Citat från: ydderF skrivet 24.09.2009, 11:56:41 ---
jag gillar at använda en bandmick när jag spelar banjo.
Jag har en Golden Age Project R2, en billig sak, men funkar som järnet på banjo och mandolin.
Band mick drar av den höga topp frekvänsen som banjor och mandoliner ofta har.
Off track, jag får snart en modifiserad Bang & Olufsen stereo band mick från 60 tallet.
En kar i USA har satt inn nya band och lagd en trafo som gjör at den har mer gain.
Den blir nog genial på banjo och mandolin ;)

--- Slut citat ---

ok..jag hade hoppats på att det skulle vart någon dussin mikrofon
som man kunde köpa i lösvikt..men så var det ju inte dårå!
jag har lite problem att spela in banjo själv..men din låter toppen

tack för hjälpen

återigen skitsnyggt alster! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion