Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Vägen

<< < (11/19) > >>

MaxB:

--- Citat från: ydderF skrivet 24.09.2009, 00:56:30 ---Tack alla som tar sig tid til att lyssna,

men jag hör det inte.. Jag är ledsen... Jag är ganska nöjd med mix och mastering..
Men om dagen kommer at den mastras proffesjonellt, så lovar jag at ladda upp den.
Ok folkens?
Jag lovar....det

--- Slut citat ---

Jag hoppas du förstår att jag inte sågar ett underbart hantverk!

Jag tycker låten, arrangemanget, framförandet och Åsa  :wub: - allt är underbart och är en njutning att lyssna på.

Samtidigt blir jag glad att jag kan höra något och tipsa om det, som ger dig input att förbättra helheten ännu lite till. That is/are en av KR:s starka sidor man får feedback och tips. Om man inte vill ha det säger man till då man presenterar en låt. 

Jag gillar dina bidrag på KR ydderF!!!

equality:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.09.2009, 00:47:40 ---Jorå Freddy,grabbarna har rätt.Sången distar vid vissa frekvenser.

--- Slut citat ---

Jag hör också att sången distar men det är ju inte samma sak som att mastern skulle vara överkomprimerad.
Ursäkta en gnetig j-vel.

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 24.09.2009, 08:10:24 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.09.2009, 00:47:40 ---Jorå Freddy,grabbarna har rätt.Sången distar vid vissa frekvenser.

--- Slut citat ---

Jag hör också att sången distar men det är ju inte samma sak som att mastern skulle vara överkomprimerad.
Ursäkta en gnetig j-vel.

--- Slut citat ---

Helt riktigt Micke.

Men det som ligger högst i ljudbilden tar största smällen om master trycket är för hårt,och i det här fallet - sången.Sången har topparna som "kliver över" eller hur jag nu skall förklara det,men visst jag kan ju ha fel.Svaret på problematiken har Freddy,men jag tycker att vi har plågat honom nog nu  :)

#################

Sorry för "komprimerings gnället" igen Freddy,men när det låter så här fruktansvärt bra så kan det bli lite millimeter preciserande.För att vara en demo så är det ruskigt bra gjort så att det nästan saknar motstycke här på KR.
Yllet/Jon är väl den som kommer i närheten av detta mixmässigt.Tillsammans med Mahan då han sitter vid sin rätta lyssning och givet Tsmalmbe vår boss.Topp fyra alltså i mixeriet,så du kan din sak..Synd bara att du inte delar med dig av din kunskap till andra i mixeri branschen..KR bygger ju på det - kommentarer på andras låtar.

Bekräftelse och ruggdunkning hör ju också till,men hör man nåt så skriver man det även om det inte är så rolig läsning för låtskrivaren/musikern.Så ta inte illa vid dig då vi/jag tycker till,flera synpunkter på samma sak blir ju en lärdom - så ser jag det.

Rock on mate

Mike

equality:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.09.2009, 10:18:10 ---
Men det som ligger högst i ljudbilden tar största smällen om master trycket är för hårt,och i det här fallet - sången.Sången har topparna som "kliver över" eller hur jag nu skall förklara det,men visst jag kan ju ha fel.Svaret på problematiken har Freddy,men jag tycker att vi har plågat honom nog nu  :)

--- Slut citat ---

Helt rätt och det blev lite OT nu, sry, my fault. Då förstår jag Mike hur ni resonerar. Thnx.  :)

ydderF:

Mike,
jag har lärt og lärer massa av dina och andras kommentarer på KR.
Låt mig säga så här: Jag är ingen ljudguru!
Så jag har nog inte så många goda råd at komma med när det gjelder ljudskruving.
Så när du skriver at mina mixar låter bra så blir jag lite stolt. ^_^
Jag har forsökt at hänga på mixforums (Gearslutz), men jag bli galen av det..
Jag orkar inte sätta mig inn i for mycket av frekvänser, attacker, releaser osv osv.
Man spelar musik, så jag önskar at jag kunde låta en tekniker " do the science"..
Men så går du ju inte til, när man vil spela inn hela tiden och har studio hemma.
Så jag spelar inn alt helt tort och tänkar at kanske man har råd til att
mixa och mastra proffesjonellt en dag..
När det är sagt, så tycker jag faktisk själv at mina mixar är helt OK.
Jag kan men handen på hjärtat säga at jag har dårligare mixar/mastringar hemma i min
CD samling som är utgitt på stora skivbolag..
Och til slut: Jag har lyssnat massa til era råd och tips.
Ett lyssnings ex til det måste ju varaden första låta jag postade här
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=18470.0
var mycket mer komprimerad änn Vägen ( den här )

Larsson,
jag gillar at använda en bandmick när jag spelar banjo.
Jag har en Golden Age Project R2, en billig sak, men funkar som järnet på banjo och mandolin.
Band mick drar av den höga topp frekvänsen som banjor och mandoliner ofta har.
Off track, jag får snart en modifiserad Bang & Olufsen stereo band mick från 60 tallet.
En kar i USA har satt inn nya band och lagd en trafo som gjör at den har mer gain.
Den blir nog genial på banjo och mandolin ;)

Til slut, jag delar gjärna med mig råd och tips och var inte rädda för at PM mig med frågor.
Jag svarar ganska snabbt :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion