Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Vägen
ydderF:
Tack Ulf,
du har värkligen tagit interresse i den här låten!
Det tycker jag är smigrande.. ;)
Om den dagen kommer at detta skal spelas inn för et plateselskap eller nåt, så skal vi nog ta en ny evaluerings runda.
Until then, så är låten som den är :)
Vi är på gång med en ny svensk bluegrass sång och den är rätt rundt hjörnet B)
cykeln:
Ulf!
Som jag skrev i mitt förra svar så tror jag att jag förstår hur du menar och det kan nog vara rätt tänkt när det gäller att vara mer gångbar och det är klart att man får tänka så! Det är väl det att när jag skriver så tänker jag inte alls så - jag är nog drit-sämst på refränger :D Så det är bra att du är lite på här - det få mej att tänka lite på hur jag skriver.
En refräng som repeteras behöver ju inte innebära att det är någon dussinprodukt, men jag har svårt att tänka "Nu ska jag skriva en refräng som slår".
Självklart ska man göra omtagningar om man kommit på något som lyfter och förbättrar om det är fråga om att ge ut en skiva. Nu är det ju trots allt en demo och då är jag "rätt" nöjd med den som den är. :D
Det handlar dels om var man drar gränsen mellan "konstnärlig" intigritet och eget uttryck kontra anpassning till marknaden - att ge folk vad de är vana att få och dels om att få input för att "förädla" ett bra råmaterial utan att detta förtunnas.
"Bäst" känns ju bra! :D Tack!
Tyvärr blir väl nästa låt än mer refränglös och än mindre gångbar - ett smalt stycke fyllt av smärta ;) :D
Jocke:
Så jäkla avspänd och behaglig utan att bli banal! Tummen upp! :)
/Jocke
ydderF:
Tack så mycket, Jocke.
Glad för at "countryplocket" (som dom kallar det här) värkar avslappande på dig. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida