Intron: Gitarrerna borde kanske åtminstone ha spelats med olika mikrofoner. Nu grötar de ihop sig.
Sångpartierna: Ge rum ge rum ge rum! Alla ingredienser kastas in i en sammelsura av surium. Kapa, gröpa, panorera, komprimera, automatisera skulle behövas i ganska sotra drag. Varför? Jo, detta är väldigt örontungt, trots att låten har stor potential till en verkligt luftig grej. Dessutom vill alla instrumentalister hela tiden vara överst - kom överens om när gitarren skall spela och låt honom ta ett steg bakåt.
En ny del med ez-trummor. Gitarren är nu panorerad bakom stereofältet så det är inte så lyckat kanske. Det blir igen vassare. Trummorna är vassa de också, och ligger säkert därför långt i bottnet. Jag vet inte om jag vill ha ez-trummor mer på ytan, men annars skulle trummorna få ta lite mera utrymme.
Vassheten är skärande nu. Basisten och trummisen kunde definitivt göra lite mera samarbete. Slutet var överraskande och skojigt.
Inte dåligt alls, tvärtom. Men inte så perfekt att jag skulle förvänta mig radiotid.