Forum > Färdiga produktioner

equality & ydderF - September

<< < (9/16) > >>

asti:
Ja, jag tycker det här är klart! Lagom balans i mixen och rent och fint ljud!
Skön höstlåt som ger en "feelgood"-känsla snarare än höstdepp! (Johnnys syster Autumn Depp)  :)

MaxB:
Jag blev förvirrad, har haft en verre ett antal dagar på mp3-spelaren och då jag ska kommentera ser jag att det finns både en och två versioner till. Jag gillar temat i melodin och arret. Avslappnads instrument tillför delar som är sköna men de spelar för mycket på den version jag haft tillgång till. Att ta med det och plocka fram de olika ljuden; elpiano, orgel och stråkar? i lagom volym på väl valda delar av låten tror jag är bra.
Skönt med bas och trummor också.

mixuz:
Det låter jättebra..  Man blir inspirerad att sätta sig vid gitarren...

equality:
Upptäckte att synthen distade. :blink: Justerade den och försökte få till ett stick för att skänka variation?

asti: Hyggligt av dig att följa denna till mål(?). Massor av rönnbär mot en massiv blå himlen var de första tre veckorna av september var bilden jag fick och det kan väl inte deppigt? Var själv lite tveksam till synthen som jag tyckte glättade låten för mycket och det kanske blev ytligt? La nu in ett stick med lite mer "allvar".  :unsure:
Larsson: Hej! Fortfarande alldeles för brusig mickförstärkare i min gamla Eurorack. Ny sådan måste komma högt på priolistan.
Kolsyra låter inte så dåligt om det inte hamnar i atmosfären. Lade nu in ett stick men vetifasen... Trummorna är Sonars metronom (kick och sluten hi-hat) samt Battery3 (vispar).
Tack Larsson!
mixuz: Kul att det inspirerar. Tack!

equality:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.09.2009, 12:39:39 ---Jag blev förvirrad, har haft en verre ett antal dagar på mp3-spelaren och då jag ska kommentera ser jag att det finns både en och två versioner till. Jag gillar temat i melodin och arret. Avslappnads instrument tillför delar som är sköna men de spelar för mycket på den version jag haft tillgång till. Att ta med det och plocka fram de olika ljuden; elpiano, orgel och stråkar? i lagom volym på väl valda delar av låten tror jag är bra.
Skönt med bas och trummor också.

--- Slut citat ---

Jo tanken var att försöka få till ett jam av den här låten med HM på bas och JT på klaviatur. Jag har bara så himla svårt att co-labba tror jag  :wacko:. Det är som jag måste löpa linan ut med de idéer som står till buds hos mig innan det funkar att släppa in nån annan. Jag är så himla van vid att sitta och grejja själv men får väl försöka tänka om för det tillför så oändligt mycket mer om man är fler.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion