Forum > Färdiga produktioner

equality & ydderF - September

(1/16) > >>

equality:
LÅTNAMN: September
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: intrumental gitarrlåt
LÅTLÄNGD: 02:48
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
TID VERSION (utan lap steel): September V

Nu tycker jag väl den platsar här bland fähiga, fädiga demoner. 

edit 091003: Freddy, Norway on lap steel!

:blink:

asti:
Du lyckas alltid få till väldigt snyggt akustiskt gitarrljud, så även här. Gitarren som spelar temat kunde dock ligga lite längre fram i mixen!
Kan tänka mig mer framträdande ståbas och även lite pianoplink som ackompanjemang. Varför inte låta en flöjt ta över melodin i någon vers
för att få variation? Sedan är det ju aldrig fel att bryta av med ett stick..... :)

Avslappnad:
Snyggt. Och jag kunde inte låta bli att pilla med den. Du har PM. :)

Håller med Asti om flöjten, skulle vara snyggt tror jag. ;)

Vad jag däremot inte förstår är varför du är vaken innan klockan 5 en lördag? ;) :D

Harmonica mike:
Tjenare.

Skön gitarr slinga Micke.Lirade lite bas till detta,hör att du har en ansats till bas i botten,utvecklade det lite...Om du tror på mig så kan jag alltid spela in en snutt så får du höra hur jag tänkte  :)

Mike

equality:
asti: Nu är temagitarren faktiskt ganska mycket torrare än den andra.  Men visst jag ska testa. Det finns en elbas men den är nog för lågt mixad. Stick? Javisst har inte gjort något än.  :D Mandolin har jag ingen tyvärr. Tack för synpunkter!
Avslappad:  Kul att den fick dig att fixa till en egen version. Jag tycker den är klockren och att komma idén med en annan tonart i början är jäkligt fyndigt! Blir ett häftigt överaskningsmoment.  Kanske att elpianot lirar lite mycket där i början där gitarrerna kommer in.... Äh, vi kan ta resten PM-vägen. Lade upp din verre högst upp.  Schysst!
HM: Tjena! Thnx. Nu är det faktiskt en bas tillsammans med trummorna från andra halvan. Den är nog för svag i mixen. Jag skall fixa till detta. Självklart får du lira in nåt också men kanske skulle du ha en helt baslös version då?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion