Forum > Färdiga produktioner

Hogge - Allt är över

<< < (7/11) > >>

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 18.09.2009, 07:48:05 ---Grattis till din första färdiga Hogge  :D
Den här låter väldigt bra - mitt efterlyste crescendo vart liksom inbakat i låtens refräng - snyggt. Bra text också. Håller med Marre om att ett gurasolo inte skulle fördärva låten direkt om det görs lite snyggt - men den håller mer än väl i denna tappning också.
Snyggt jobbat.

--- Slut citat ---

Tack Eko.. Blir oerhört glad..
Jag funderar också på detta med gitarrsolo.. Men än så länge har jag inte fått till något som känns rätt.. Jag är ju inte särskilt hemma på det där med gitarr..

Dividend:
Jomenvisst.

Låter genomtänkt och intressant sångstil. Mer kommerj ag inte på att skriva just nu, men får lite samma känsla (melankoliskhet och depp och skit osv) som av min egen Sun Tzu-låt. Och det är väl ett bra betyg. Tror jag :)

Bra!

asti:
Bra känsla i sången, men jag tror att låten skulle behöva varieras lite mer i både dynamik och harmonier!
Ljudbilden kunde nog bli lite klarare också genom att bredda stereobilden en aning.
Trummorna kunde nog vara lite mer tryck i refrängen, så skillnaden mellan vers och refräng blev större!
Bra tyngd och inlevelse i låten annars!

hogge:
Divident: Tack som sjutton.. Att jämföras med ett av Dina verk är stort nog..

Asti: Fler har haft dessa synpunkter samtidigt som andra gillat den enformiga stilen.. Personligen hyser jag stor kärlek till just den typen av musik så jag är antagligen färgad.. Men Du har 100% rätt i att jag måste jobba med trummorna.. Det är prio 1 på min "att göra lista"..
Vad som menas med att bredda stereobilden förstår jag inte.. Jo, jag förstår vad Du menar, men inte hur man löser det rent tekniskt...
Tack för Din konstruktiva kritik...

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 18.09.2009, 23:32:22 ---Divident: Tack som sjutton.. Att jämföras med ett av Dina verk är stort nog..

Asti: Fler har haft dessa synpunkter samtidigt som andra gillat den enformiga stilen.. Personligen hyser jag stor kärlek till just den typen av musik så jag är antagligen färgad.. Men Du har 100% rätt i att jag måste jobba med trummorna.. Det är prio 1 på min "att göra lista"..
Vad som menas med att bredda stereobilden förstår jag inte.. Jo, jag förstår vad Du menar, men inte hur man löser det rent tekniskt...
Tack för Din konstruktiva kritik...

--- Slut citat ---

Att bredda stereobilden menar jag bara att panorera ut instrumenten mer, så att de går lättare att urskilja!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion