Forum > Färdiga produktioner
Hogge - Allt är över
Plinka:
Absolut härlig rocklåt! Och din röst -vilken power! Hur låter du när du inte är tjock i halsen måntro?
hogge:
--- Citat från: Plinka skrivet 17.09.2009, 14:57:32 ---Absolut härlig rocklåt! Och din röst -vilken power! Hur låter du när du inte är tjock i halsen måntro?
--- Slut citat ---
HAHA... Jag låter ungefär sådär ändå, men jag kanske träffar lite högre toner (om jag har tur) :P
Tack Plinka.. Va glad jag blir..
bjurte:
Japp då tar vi din nästa låt!! ;)
Så här vill jag att basen ska låta,om du förstår (syftar på min recension av din andra låt på 'Halvfärdiga demo')
Känns som du utvecklats åt rätt håll rent Arr/Mix mässigt och den hesa ansträngda rösten klär dig...
Trummorna däremot tycker jag är alldeles för anonyma.
Eddi:
Grattis till din första färdiga Hogge :D
Den här låter väldigt bra - mitt efterlyste crescendo vart liksom inbakat i låtens refräng - snyggt. Bra text också. Håller med Marre om att ett gurasolo inte skulle fördärva låten direkt om det görs lite snyggt - men den håller mer än väl i denna tappning också.
Snyggt jobbat.
hogge:
--- Citat från: uriah skrivet 18.09.2009, 03:38:03 ---Japp då tar vi din nästa låt!! ;)
Så här vill jag att basen ska låta,om du förstår (syftar på min recension av din andra låt på 'Halvfärdiga demo')
Känns som du utvecklats åt rätt håll rent Arr/Mix mässigt och den hesa ansträngda rösten klär dig...
Trummorna däremot tycker jag är alldeles för anonyma.
--- Slut citat ---
Tack Uriah. Den andra låten "Lullaby" tror jag är den andra eller tredje låten jag gjorde sen jag köpte den här utrustningen i januari, så jag hoppas att jag utvecklas..
:rolleyes:
Dock förstår jag ännu inte hur detta går till riktigt.. Börjar plinka lite på gitarren och sen "vips" så finns plötsligt något som påminner om en låt, hehe.. Blir lika förvånad varje gång det lyckas..
Vad gäller trummorna så var jag dum nog att sälja mitt trumset för ca 1,5 år sen och när jag sen köpte Cubase så blev det EZ Drummer.. Men målet är att köpa ett nytt trumset så småningom.. Men tills dess får detta duga. Jag har dock precis lärt mig hur man kan skruva lite på EZ för att få det att låta något bättre, men uppenbarligen har jag en del kvar att lära..
:wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida