Forum > Demolåtar

Cykeln - Saddle White Horses

<< < (2/7) > >>

Harmonica mike:
Jag håller med,biken.

Bra ansats här.Gillade förra verren och det här gjorde ju inte låten sämre  :)
Lite mixtips har du fått,så på´n igen så har vi en skön akustisk verre av denna låt.

Mike

equality:
Solokarriär på gång?  ;) Fin låt. Tänker lite på Led Zeppelins Tangerine. Läcker takt. Bra sjunget. Bra arrat också men lite grötigt på slutet. Hur är gitarren inspelad? Är den både mickad och lajnad? Ganska snyggt ljud men lite för mycket line-ljud. Sångljudet är torrt och burkigt. Lite småfix och sen finemang. 

mahan:
Tjou Cykeln!
Snygg låt på gång, enda som jag kan såga på e mixen, dra ner alla andra reglage aningen utom sången o stämmorna så får vi njuta mer av både sång o text. Just nu e det trångt i ljudbilden.
Bra låt o arr så sadla hästarna en gång till o kör en ny mix så att sången kommer till sin rätt! :)

h.  johan

cykeln:
zorrow
Kul att låten gillas - det är ju trots allt det väsentliga! Håller med om att gitarren är diskantig - ska åtgärdas, även sången
Tack!

MaxB
Det är ingen widener? Jag är nog tjock i halsen.
Vol ner på guran - ok i hear you

Gurano
Kul att du gillar låten - en riktig colabb där textraderna for som pingpongbollar genom nätet. Du har rätt om sången - ska se om jag kan få in den i samma rum - så får vi se om det blir en smäck
Tack!

Eko
Du har nog helt rätt där - miss av mig  :( Sorry!
Gurorna ska ner, sånghöjden ska upp och in och ....
Tack

HM
Kul att den opluggade - alternativa tagningen - gillas!
Jag är inne i mixen just nu så det kommer en ny verre
Tack

eq
Solokarriär - nej, men det sägs vara bra för ryktesspridningen - skapar visst intresse
Tangerine har jag inte hört. Grötigt på slutet - ville ha lite uppbyggnad men det kanske blev för mycket ja
Gitarren är enbart linad - för mycket line-ljud? Jag skruvar en del på några knappar så får vi se - trial and error
Lite mer rymd på sången vare ja
Tack!

mahan
Tjo själv därborti stugan
Jag drar ner allt som du säger så får vi se hur det blir
Tack!

cykeln:
Direkt från mixrummet version två i sidhuvud - for your listening pleasure

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida