Forum > Demolåtar

Avslappnad - Oak Trees

<< < (2/4) > >>

bow35:
Proffsigt som alltid. Låter bra!

spacetrucker:
Gillar, padden stör mig inte alla. Perfekt musik att lyssna till då man ligger bekvämt på en soffa i ett nästan mörkt rum...
Veri najs :D

Space

Avslappnad:
Här hade det hänt lite! :)

--- Citat från: Dividend skrivet 12.09.2009, 18:04:26 ---Världens äldsta (?) ek finns här i trakterna, rätt så imponerande träd det där. (Eller kanske nån av stormarna tog den?)

Trevligt att den gökflöjten kom till användning, och kvartstoner också :) Själva låten låter som nåt av Vangelis längre verk, i valet av tongångar och instrument. JAg hade satsat på en tung ljudlig bas, downbeats enbart eller nåt annat enkelt. Inte så vangelis, men hade kanske verkat stabiliserande i den flödande påhittiga omgivningen.

Tyckte det var helt okej, men hade nog jobbat vidare med vissa melodier här och var, t ex känns vissa drillar och avslut konstiga.

Bra.

--- Slut citat ---

Tack Divi! :) Nu finns det en annan version i trådhuvudet dock utan beats som jag tror stycket klarar sig utan. Tror att den börjar närma sig färdiga.

--- Citat från: bow35 skrivet 12.09.2009, 18:18:29 ---Proffsigt som alltid. Låter bra!

--- Slut citat ---

Tack bow35! :)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.09.2009, 21:12:15 ---Gillar, padden stör mig inte alla. Perfekt musik att lyssna till då man ligger bekvämt på en soffa i ett nästan mörkt rum...
Veri najs :D

Space

--- Slut citat ---

Tack space! :) Låten är nog gjord med din beskrivning i åtanke... ;)

Nu finns som sagt en ny version i trådhuvudet, hoppas att låten kom ett snäpp vidare... :)

Dividend:
Lyssnar på nya versionen. Tycker melodi(erna) funkar bättre den här gången. Om du inte ändrat dem, så skyller jag på inlärningströskeln :D

Skitbra, faktiskt...

Bra avslut på en period av musikskapande :)

Avslappnad:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.09.2009, 20:12:49 ---Lyssnar på nya versionen. Tycker melodi(erna) funkar bättre den här gången. Om du inte ändrat dem, så skyller jag på inlärningströskeln :D

Skitbra, faktiskt...

Bra avslut på en period av musikskapande :)

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :) Är riktigt nöjd själv med version "2". Känns som det är bra sätt att ta paus på. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion