Forum > Demolåtar
Avslappnad - Oak Trees
Avslappnad:
Satt och tittade på ekarna hemma vid frukosten och tänkte att de är allt mäktiga träd. Det blev någon slags ambient hyllning till dessa mäktiga träd. Och ett ambient stycke för första gången på relativt länge. Stycket är gjort i en slags James Johnson anda, en av mina förebilder i denna genre.
Tyck gärna till om komposition och mix!
Oak Trees
[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/early/oak%20trees-22.mp3[/mp3]
Och självklart ett stort tack till Marr och Divi för "göken"! :D
**Ny version 090914**
Tagit till mig av återkopplingarna. Lite omgjord om än diskret. Blev det till det bättre månne?
Oak Trees V27
[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/early/oak%20trees-27.mp3[/mp3]
Gurano:
Låten passar ditt namn mycket väl - Avslappnad -
skön behaglig stämning infinner sig, i alla fall hos mig.
Men jag tycker oxå att det infinner sig lite för mycket dimma - å då menar jag brusljudet (synthen ?) - blir lite jobbigt i mina öron i längden - men jag har taskiga öron å andra sidan :)
Ett skönt stycke och en solklar hyllning!
Ha det
Gurano
egghuvud:
Jo det var snyggt. Lite som ett soundscape. Tycker nog som Gurano att padljudet stjäler alldeles för mycket av utrymmet. Det blir svulstigt onyanserat vilket är lite synd eftersom det finns vackra harmonier och ansatser i bakgrunden. :)
Avslappnad:
--- Citat från: Gurano skrivet 11.09.2009, 13:06:56 ---Låten passar ditt namn mycket väl - Avslappnad -
skön behaglig stämning infinner sig, i alla fall hos mig.
Men jag tycker oxå att det infinner sig lite för mycket dimma - å då menar jag brusljudet (synthen ?) - blir lite jobbigt i mina öron i längden - men jag har taskiga öron å andra sidan :)
Ett skönt stycke och en solklar hyllning!
Ha det
Gurano
--- Slut citat ---
Tack Gurano! :) Vad glad jag blir av att du tycker namnet passar, då valde jag ju rätt. ;) Är ju lite hemmadöv men jag ska kolla om jag kan minska brusljudet från synten eller tom hitta en annan atmosfär. :)
--- Citat från: egghuvud skrivet 11.09.2009, 14:18:35 ---Jo det var snyggt. Lite som ett soundscape. Tycker nog som Gurano att padljudet stjäler alldeles för mycket av utrymmet. Det blir svulstigt onyanserat vilket är lite synd eftersom det finns vackra harmonier och ansatser i bakgrunden. :)
--- Slut citat ---
Tack egghuvud! :) Soundscape är nog en alldeles rätt beskrivning på detta, det tar jag till mig. :) Jag ska minska svulstigheten och ta fram det som du fint säger "vackra harmonier och ansatser i bakgrunden". :)
Tack bägge för lyssning och återkoppling och tips. :)
Dividend:
Världens äldsta (?) ek finns här i trakterna, rätt så imponerande träd det där. (Eller kanske nån av stormarna tog den?)
Trevligt att den gökflöjten kom till användning, och kvartstoner också :) Själva låten låter som nåt av Vangelis längre verk, i valet av tongångar och instrument. JAg hade satsat på en tung ljudlig bas, downbeats enbart eller nåt annat enkelt. Inte så vangelis, men hade kanske verkat stabiliserande i den flödande påhittiga omgivningen.
Tyckte det var helt okej, men hade nog jobbat vidare med vissa melodier här och var, t ex känns vissa drillar och avslut konstiga.
Bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida