Forum > Demolåtar

Avslappnad - Oak Trees

<< < (4/4)

Avslappnad:

--- Citat från: Clemens skrivet 15.09.2009, 20:38:00 ---Riktigt avkopplande..skön helhet! vad är det för padljud? B)

--- Slut citat ---

Tack Clemens! :) Padsen är egentligen 3 till antalet. En Halion One, en Majkens Chimera och Embracer. Den senare är rejält nedskruvad då den har ett luftljud som kan uppfattas som brus.

Emulator:
Förmodligen begriper jag inte sån här musik helt enkelt. Paden (paddarna i plural?) Är ack så avslappnande, lite drömska, och är inledningsvis lite suggestiva och mystiska. Sen kommer det pianoklink som för min del "slår lite mot trumhinnan" där man sitter och halvtrynar till de mjuka padsen. Jag tycker inte melodier och baklgrund gifter sig riktigt.

Antar att jag vill ha mer att hänga upp fantasin på, något som är mer suggestivt och kanske ödsligt. Nu känns det som en blandning där beståndsdelarna tar ut varandra. typ.

Avslappnad:
Emu, möjligt att du har rätt men jag kommer inte att göra något mer med denna låt. Inte på ett bra tag i vilket fall. Tack för lyssning och åsikt. :)

Marruschkka:
Mäktigt och kontemplativt stycke, det här funkar fint att meditera till :)

Du borde filma några stora ekar..nu så här på hösten..när de fått lite annan färg på löven :P

Synd att inte gökflöjten fick vara med på den senaste mixen-NOT!!!Kul att du släppte in den ett tag iaf, men liite svårt att göra nåt kreativt på den!

Ha det så fint under pausandet.

/Marr

Avslappnad:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 16.09.2009, 12:33:33 ---Mäktigt och kontemplativt stycke, det här funkar fint att meditera till :)

Du borde filma några stora ekar..nu så här på hösten..när de fått lite annan färg på löven :P

Synd att inte gökflöjten fick vara med på den senaste mixen-NOT!!!Kul att du släppte in den ett tag iaf, men liite svårt att göra nåt kreativt på den!

Ha det så fint under pausandet.

/Marr

--- Slut citat ---

Tack Marr! :) Inte alls en dum idé med ekarne, ska kolla om det blir snyggt framför huset om ett tag. :)  Flöjten kommer säkert att komma till sin rätt i andra sammanhang. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion