Forum > Färdiga produktioner
The Rubberband Band - Pablo Picassos Painting
equality:
Inledande ljud lite jobbiga. Gillar när stuffet kommer igång. Elpianodelen gillas, skönt funkigt drag. Trummorna låter lite spinkiga men tänker inte på det efter ett tag. För mig var behållningen elpianopartiet. Utveckla gärna det till en riktig låt.
Avslappnad:
--- Citat från: cykeln skrivet 07.09.2009, 11:09:42 ---Gillar det jazziga mellanpartiet bäst - utveckla med mer blås, sax
och det avslutande partiet på del 3 svänger bra!
Är inte så förtjust i synthljud ex det inledande (men det är ju tycke och smak)
Snygg och groovy bas
--- Slut citat ---
Kul och tack cykeln! :) Blås är på G. Ska "bara" hitta lite tid, inspiration och rätt ljud. Sedan så... ;) Början ska ses över.
--- Citat från: equality skrivet 07.09.2009, 15:10:09 ---Inledande ljud lite jobbiga. Gillar när stuffet kommer igång. Elpianodelen gillas, skönt funkigt drag. Trummorna låter lite spinkiga men tänker inte på det efter ett tag. För mig var behållningen elpianopartiet. Utveckla gärna det till en riktig låt.
--- Slut citat ---
Tackar Equality! :) Har samma funderinger även om jag egentligen gillar det kontrastrika. Och som ovan nämnts, syntarna ska ses över. Elpianodelen blev imho väldigt groovy, ja. :)
mahan:
Tjou JT!
Lyysnar tredje gången och nu börjar låten funka, synthjazztrancepopfunk.
Introts röst med "hei" typ gillas och vidare in i låten diggas synthbasen från 0:54 framåt. Sen från 1:26 framöver saknar jag en stadig funkbass, gillar kompet, lite mera upp med blåsartiklarna.
Trumsoundet i funkdelen gilla åxå. Vid 2:40 gör basen ett försök men uteblir, kasta in en funky bass här.
3:13 släpps housebandet lös och vid 3:42 kommer äntligen basen med! LIKEIT!
Detta alster är en säregen blandning av olika genrer men i mina öron funkar det fint! HYVÄ! :)
h. johan
Avslappnad:
--- Citat från: mahan skrivet 08.09.2009, 20:04:41 ---Tjou JT!
Lyysnar tredje gången och nu börjar låten funka, synthjazztrancepopfunk.
Introts röst med "hei" typ gillas och vidare in i låten diggas synthbasen från 0:54 framåt. Sen från 1:26 framöver saknar jag en stadig funkbass, gillar kompet, lite mera upp med blåsartiklarna.
Trumsoundet i funkdelen gilla åxå. Vid 2:40 gör basen ett försök men uteblir, kasta in en funky bass här.
3:13 släpps housebandet lös och vid 3:42 kommer äntligen basen med! LIKEIT!
Detta alster är en säregen blandning av olika genrer men i mina öron funkar det fint! HYVÄ! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Kiitos Johan! :) Arbetet med den fortsätter mellan murningar och annat jox (typ dagligt arbete). Kommer en ny version om ett tag. Tack för utförlig beskrivning! :)
Avslappnad:
Jo, nu känns den färdig. Lite omgjord efter förslagen ovan, tackar och bockar! :)
Länk i trådhuvudet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida