Forum > Färdiga produktioner

The Rubberband Band - Pablo Picassos Painting

(1/6) > >>

Avslappnad:
Låtnamn:Pablo Picassos Paintings
Artist:The Rubberband Band
Kompositör:Avslappnad alias Jay Thomas/JT
Ev,medverkande:Harmonica Mike på bas, JT på resten
Tillverknings år:2009
Format:mp3
Status:Färdig låt

Ursprunglig tråd:

Undrar helt kort om denna crossoverskiss fungerar eller inte?

Pablo Picassos Painting

Så där, nu borde det vara den slutliga mixen/versionen. Lite annorlunda instrumentering men i stort sett samma låt. Och självklart med Harmonica Mikes underbarar boppande bas! :)

Pablo Picassos Paintings Long

[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/coops/ppp_long-06.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Tjabba JT.

Skön början där jag önskade att ett fet komp kom in..också gjorde det det!
El pianot låter helt underbart!! Ett sånt måste jag bara ha i burken.
Vidare så är det den biten som inspirerar mig mest,svänger stört skönt!
Där måste det bara på en bas..Kanske lite trumfills också;garanterat halleluja moment då.Men bas i första hand.
Inget fel på de andra delarna,dom bildar en märklig kontrast som gör att helheten ändå går hem hos mig.

Inte så tokigt tänkt med andra ord,det finns potencial helt klart.Men är stycket färdigt,näe jag tycker inte det.Lite bas på elpiano delen - då... :D
Jag testar..

Mike

egghuvud:
Hmm jag tycker att ineldningen låter trevande och det känns mest som staplade toner och ljud utan någon direkt musikalisk idé. Blir det intressantare när elpianot komer in? Nej tyvärr. För mig funkade det inte alls. Jag fattar inte idén eller tanken det låter som en massa toner som förvisso är snygga men utan sammanhang.  :)

Avslappnad:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.09.2009, 08:16:52 ---Tjabba JT.

Skön början där jag önskade att ett fet komp kom in..också gjorde det det!
El pianot låter helt underbart!! Ett sånt måste jag bara ha i burken.
Vidare så är det den biten som inspirerar mig mest,svänger stört skönt!
Där måste det bara på en bas..Kanske lite trumfills också;garanterat halleluja moment då.Men bas i första hand.
Inget fel på de andra delarna,dom bildar en märklig kontrast som gör att helheten ändå går hem hos mig.

Inte så tokigt tänkt med andra ord,det finns potencial helt klart.Men är stycket färdigt,näe jag tycker inte det.Lite bas på elpiano delen - då... :D
Jag testar..

Mike

--- Slut citat ---

Tackar och bockar HM! :) Misstänkte nästan att mellanpartiet skulle få igång dina strängar. ;) Kontrasten ÄR märklig och jag tycker som du att det just är därför det (kan) fungerar. Ser verkligen fram emot basen. :)

Mellanpartiet är förutom elpianot, som är ett Mr Ray 73, helt uppbyggt med Loopmash. En alldeles finurlig funktion i C5. Inte helt lätt att hanter men efter genomläsning av workshopen i MM så kändes det lite lättare. :)

Avslappnad:

--- Citat från: egghuvud skrivet 04.09.2009, 10:38:37 ---Hmm jag tycker att ineldningen låter trevande och det känns mest som staplade toner och ljud utan någon direkt musikalisk idé. Blir det intressantare när elpianot komer in? Nej tyvärr. För mig funkade det inte alls. Jag fattar inte idén eller tanken det låter som en massa toner som förvisso är snygga men utan sammanhang.  :)

--- Slut citat ---

Det är helt ok att du tycker det. :) En musikalisk idé något väldigt relativt och vi kan väl konstatera att din och min uppfattning skiljer sig där. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion