Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/JT - Furious fusion

<< < (6/6)

Avslappnad:

--- Citat från: ydderF skrivet 07.09.2009, 13:51:56 ---Coolt!! Där fick man på sig slängbyxorna B)

Bra lirat på alla instrumenten.
Han där EZ Vintage, han kan spela han ;)

--- Slut citat ---

Tackar Ydderf! :) Kul att du diggar. :)

--- Citat från: equality skrivet 07.09.2009, 14:37:07 ---Vad bra att ett annat elgureljud kom till. Låter verkligen rysansvärt bra! Får dock inte riktigt samma kick av trummorna som på JT:s ursprungsversion. Bra tryck i dem men låter aningen burkiga nu. Är de komprimerade? Som om transienten i virveln gått förlorad något. Orgeln kanske något stark. Småsaker, annars topp men om du vill fila lite till så...

--- Slut citat ---

Tack Equality! :) Jo, tänkte lite på vad du skrev och bytte förstärkare till en något mer jazzbetonad och det blev betydligt bättre. Hade nog i ärlighetens namn dolt mitt hyfsat taffliga spel bakom mycket dist istället för att tänka "rent". Trummorna i ursprungsversionen kommer från Loop Mash så det är kanske inte så konstigt att det var bra trycka i dem. ;)

--- Citat från: asti skrivet 07.09.2009, 20:11:31 ---Tycker det svänger finfint när trummorna drar igång! Älskar B4:an och elpianot sitter också fint!
Skulle det inte kunna ligga en omväxlande closed/open hihat som markerade takten i stället för att trummorna tystnar helt?
Jag har i alla fall lite svårt att hänga med till fullo i t.ex flöjtspelets "betoningar" när inga trummor markerar groovet!
I början är det en annan sak, då är man mer nyfiken på takten och det blir mer effektfullt när trummorna drar igång.
Moogen tycker jag ligger lite högt i mixen, men annars är mixen bra! Kul med lite jazz/fusion!

--- Slut citat ---

Tack Asti! :) Det kommer en sista (?) version där det är lite annan mix, hoppas att de sista sakerna rättar till sig då, bla moogen. Flöjtspelet är väldigt fritt på gott och ont men jag tycker ändå det fungerar i sammanhanget. Men visst, en hihat eller ride kanske kunde fungera.

Harmonica mike:
Asti:

Tack för kommentaren.Sänkte moogen ett snäpp,förhoppningsvis har den sin plats i låten nu.
Lätta trummor på outrot,det hade nog funkat.Fast jag tänkte början som slutet då jag programmerade dom..

###############

Donat med en ny mix:

Sänkte orgeln lite samt moogen och bas/baskagge.Fick för mig att de sist nämnda låg lite högt i mixen.Försökte fixa till virveln enligt Eq:s tips.

Kanske har jag mixen nu?

Om ingen har nåt att tillägga så kör vi så det ryker.Super tack till alla som har följt denna från skratch till färdig.Många nyttiga tips mot slutet.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion