Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/JT - Furious fusion
ydderF:
Hmmm.. Nej, tycker basen sitter där den ska ;)
Harmonica mike:
--- Citat från: ydderF skrivet 07.09.2009, 14:24:51 ---Hmmm.. Nej, tycker basen sitter där den ska ;)
--- Slut citat ---
Härligt Freddy,då får denna gå till historien som klar då..
#########################################33
Till övriga lyssnare:
Ingen basist som vill visa/inviga mig i den outforskade djungeln "Funkig slapbass",inte en susning hur sånt liras..
Mike
equality:
Vad bra att ett annat elgureljud kom till. Låter verkligen rysansvärt bra! Får dock inte riktigt samma kick av trummorna som på JT:s ursprungsversion. Bra tryck i dem men låter aningen burkiga nu. Är de komprimerade? Som om transienten i virveln gått förlorad något. Orgeln kanske något stark. Småsaker, annars topp men om du vill fila lite till så...
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 07.09.2009, 14:37:07 ---Vad bra att ett annat elgureljud kom till. Låter verkligen rysansvärt bra! Får dock inte riktigt samma kick av trummorna som på JT:s ursprungsversion. Bra tryck i dem men låter aningen burkiga nu. Är de komprimerade? Som om transienten i virveln gått förlorad något. Orgeln kanske något stark. Småsaker, annars topp men om du vill fila lite till så...
--- Slut citat ---
Kanon tips där Mikey,om virveln..Det sista jag gjorde var att lägga ett svagt reverb på mastern för att utvidga scenen lite,glömde eliminera ett svagt på virveln,så det blev kaka på kaka..
Sen tror jag att jag måste lätta lite på master kompressorn,och bara höja trycket med limitern.För hård komprimering gör ju negativa saker med en mix,och det är inte riktigt min hemmaplan kompressorerna.. Den kanske också bidrar lite till burk fenomenet.Annars låter ez vintage bra,förmodligen jag som rattat bort mig..
Jt:s trummor var ju kraftigt överstyrda,vet inte om det passar in nu då allt är rent och snyggt - men jag håller med dig,ursprungsverren lät fett med det soundet.Drar ned orgeln lite också,håller med om att soundet på guran blev perfa!
Stort tack för mycket värdefull komment Micke.
Mike
asti:
Tycker det svänger finfint när trummorna drar igång! Älskar B4:an och elpianot sitter också fint!
Skulle det inte kunna ligga en omväxlande closed/open hihat som markerade takten i stället för att trummorna tystnar helt?
Jag har i alla fall lite svårt att hänga med till fullo i t.ex flöjtspelets "betoningar" när inga trummor markerar groovet!
I början är det en annan sak, då är man mer nyfiken på takten och det blir mer effektfullt när trummorna drar igång.
Moogen tycker jag ligger lite högt i mixen, men annars är mixen bra! Kul med lite jazz/fusion!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida