Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/JT - Furious fusion
Harmonica mike:
Låtnamn:Furious fusion (arbets namn - acid jazz)
Artist:Hm och JT
Kompositör:Avslappnad alias Jay Thomas/JT
Ev,medverkande:Jag på bas och hammond,JT på synthar och piano samt gura på introt
Tillverknings år:2009
Format:mp3
Status:Färdig låt
##################
Hej gott folk.
Lirat på JT:s skiss,originalet hittar ni här:http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=18483.0
Började med att jag lirade in lite spontan bas på JT:s låt,finns nog en test i hans tråd.Han tyckte det svängde så jag fixade till trummorna och lirade en sväng Hammond.
Basen:Warvick 5 strängad,körde jag genom en Mackie mixer,lajnad rätt in.Komprimerat och lagt Ampeg pluggen med ett litet chorus that´s it.
Hammond:Min kära B4:a
Trummorna:Ja som vanligt ez:s vintage kit.Loopade lite samt lirade lite keys fills
Mixen:Tar jag också på mig :)
#####################
NY MIX 080909 OBS!!!
Detta har jag gjort:
Drog ned lite bas och baskagge,sänkte JT.s moog prylar en aning och sänkte orgeln,kanske för lite...
Lättade lite på master kompressorn och donade lite med virvel soundet.
Nu till den stora frågan:
Har jag mixen?
Fast ni får ju göra som vanligt,det vill säga:
SÅGA PÅ!
Mvh
Mike och JT
Gurano:
Hej
Detta låter bra tycker jag, och det svänger
Men personligen tycker jag att trumman är lite för dov och lite mer rum behövs - men det är ju alltid bara en smaksak.
Ha det gott
Gurano
mahan:
Tjou guuubar!
Ett snyggt Nord-Sydväst samarbete, kunde ju nästan känna att ni satt i samma studio!
Introt hmmm, låter som om ni plockat med intrumentens uppstämnings stund, mycket stök o fumlande. Men sen kommer vi igång med snygga trummor och en väljobbande bas. B4:ans insats gillas oxo. Och "moogen" kunde inte vänta på sin tur utan hoppade in på B4:s snygga solodel. Men när "moogen" sen slapp igång på riktigt så kändes den riktigt välkommen och väckte vintage känslor.
Men varför har ni sparat det sämsta till slutet, byt ut det kassa flöjtsoundet mot.... whatever, rhodes eller sax, nåt som passar in i helheten på detta annars snygga clubuppträdande! :)
h. johan
Avslappnad:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.09.2009, 12:25:06 ---Hej
Detta låter bra tycker jag, och det svänger
Men personligen tycker jag att trumman är lite för dov och lite mer rum behövs - men det är ju alltid bara en smaksak.
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Tack Guran! :) Kul att även du tycker att det svänger. Mina öron är oftast inte så mixkritiska, så jag är definitivt nöjd med Mikes mix. :)
--- Citat från: mahan skrivet 02.09.2009, 17:32:44 ---Tjou guuubar!
Ett snyggt Nord-Sydväst samarbete, kunde ju nästan känna att ni satt i samma studio!
Introt hmmm, låter som om ni plockat med intrumentens uppstämnings stund, mycket stök o fumlande. Men sen kommer vi igång med snygga trummor och en väljobbande bas. B4:ans insats gillas oxo. Och "moogen" kunde inte vänta på sin tur utan hoppade in på B4:s snygga solodel. Men när "moogen" sen slapp igång på riktigt så kändes den riktigt välkommen och väckte vintage känslor.
Men varför har ni sparat det sämsta till slutet, byt ut det kassa flöjtsoundet mot.... whatever, rhodes eller sax, nåt som passar in i helheten på detta annars snygga clubuppträdande! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan för lyssning och din utförliga kommentar. :) Att flöjten skulle vara det sämsta håller jag inte med om. Tycker att Mellotronflöjt definitivt hör till den tidseran där låten hör hemma. :) OM det nu skulle vara sax, får det inte vara samplat... ;)
Tycker att HM har lyft låten många snäpp och resan till "färdiga" har varit kalaskul! :)
Wernborg:
Gott jam nu. Vilket lyft med EZ-looparna.
Basen låter dock som gitarrist som lånar basen för ett jam. :ph34r: Inte mycket grund att stå på tyvärr.
Men fasen vilken spelglädje ändå.
Gillar "flöjten".
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida