Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Plinka

<< < (10/16) > >>

Marruschkka:
Jag tycker jättemycket om den här visan :rolleyes:

Visst är det underbar musik att sjunga till som Per gör, det är som att musiken talar till en, så det gäller att svara-och det gör du verkligen här Plinka! Men din karakteristiska och trolska stämma lyfter du det här stycket, är det magi med i spelet månne? ;) :D Nämen, underbart, fin texttolkning.."Kom och skynda dej..kom och skydda mej" går rakt in i hjärtat. Ursnyggt!

Den gulliga inlånade lärkan funkar fint som intro till det som skall komma :)

Snyggt samarbete, hoppas det blir flera sådana.

/Marr

cykeln:
Strålande fint detta!
Plinka gör musik och text all rättvisa och mer därtill. Precis rätt tolkning i mina öron.
Skulle vilja ha sången något högre, alt musiken något lägre. Det är som bäst under det parti när det bara är piano.
Låt instrumenten ha huvudroll i en inledning och i mellanpartiet (där är det väldigt sparsamt?) samt kanske ett efterspel
S-bra i alla fall!

Plinka:
Marre- tack, roligt att höra från en äkta sångfågel. Och du ska ha tack för din värdefulla feedback under arbetets gång. Ja, nog är PerDivi otroligt duktig på att producera vackra stycken!

Cykeln- Tack, så skönt! Var väldigt spännande att få sjunga din fina text!  :D

Emulator:
Cykeln skriver det bra: låt sången ha huvudrollen. Jag tycker sången krockar lite, eller kanske störs, av pianotonerna. Ett mer ackorsbaserat spel på piano, men små utsmyckningar skulle nog passa in lite bättre?

Inledande kören etycker jag låter lite skum. Kanske ett mer drömskt sound på den? Den huggs av lite snabbt.

Ibland känns också sångmelodin lite hektisk, men i övrigt är det fint :)

Tror att om det skalas lite toner här o var så blir det riktigt bra :)

cykeln:
EMU!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion