Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Plinka
equality:
Jättesnyggt! Gillar Plinkas uttryck. Fin visa. Fin text! Tidlös musik. Kan fortfarande tycka att arret är lite för komplicerat men sången gav stycket ett helt nytt intryck. Gillar nog partierna med enbart piano och sång bäst ändå. Härligt att sån här musik görs. Schysst colab!
Fint med riktig sånglärka också! ;) :D
Eddi:
Jättestort smile hade jag mest hela tiden. Jo det här gillade jag Plinka förde in lite trollskänsla i det hela. Bra gjort alla tre.
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 15.09.2009, 00:58:28 ---Jättesnyggt! Gillar Plinkas uttryck. Fin visa. Fin text! Tidlös musik. Kan fortfarande tycka att arret är lite för komplicerat men sången gav stycket ett helt nytt intryck. Gillar nog partierna med enbart piano och sång bäst ändå. Härligt att sån här musik görs. Schysst colab!
Fint med riktig sånglärka också! ;) :D
--- Slut citat ---
Ja den lärkan stal jag (hackingens lågstadium) från Naturhistoriska riksmuseets hemsida :) Kanske kan jag komma undan med det, så säg inte till nån! :)
Kul att det fungerar. Känns väl färdig så... Sant att plinkas uttryck passar perfekt.. Fick en manlig version (sångfil) från Bow35 som jag skall lägga upp när denna är färdig och avslutad (imorgon förmodligen). En extra-verre som kan vara kul kanske.. Om inte Plinka misstycker med en alternativ tolkning som funkar på sitt eget sätt :)
--- Citat från: Eko skrivet 15.09.2009, 01:18:43 ---Jättestort smile hade jag mest hela tiden. Jo det här gillade jag Plinka förde in lite trollskänsla i det hela. Bra gjort alla tre.
--- Slut citat ---
Tackar! Jäpp kul att det sitter ihop så bra. Tack både plinka och Stefan för bra prestationer! :)
Plinka:
Ja, det här var en spännande visa att försöka sig på en spännande tolkning av. Texten och melodin till detta trolska stycke gick ju rakt in i mitt hjärta i alla fall. <_< . Kul att det funkar! :D
Funderade först på om man ska minska aningen på reverb och compression på sången, men ingen annan verkar ju reagera på det, så då är det väl bra då.
Dividend:
Jag skall testa lite ikväll! (minska på reverbet, och mindre comp)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida